کد خبر: ۱۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - 30 August 2020
سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد که امروز (یکشنبه) بارش‌در گلستان و نیمه شمالی خراسان شمالی شدت خواهد یافت و توصیه کرد با جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر از تردد در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این سازمان برای امروز در گلستان،‌ خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و در مناطق جنوبی کشور هرمزگان رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی کرد.

براساس این گزارش شدت بارش‌ها در گلستان و نیمه شمالی خراسان شمالی خواهد بود و فردا (دوشنبه) ادامه بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی اعلام کرد سه‌شنبه تا پنجشنبه نیز در ارتفاعات شمال غرب کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی انتظار بارش وجود دارد. براساس پیش‌بینی این مرکز دریای خزر امروز مواج خواهد بود و امروز و فردا کاهش نسبی دما در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شرق کشور همچنان وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب است.

تهران نیز امروز (یکشنبه) صاف تا کمی ابری است و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا همین شرایط وجود دارد و بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

حداکثر دما برای تهران ۳۱ درجه بالای صفر پیش بینی شده است و حداقل دما امروز صبح به ۲۲ درجه بالای صفر رسید و فردا پیش‌بینی می‌شود به ۱۹ درجه برسد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد با توجه به شدت بارش‌ها در گلستان و خراسان شمالی جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه توصیه کرد که از اتراق و تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیر رودخانه اجتناب شود؛ همچنین کشاورزان برداشت محصول را به روزهای آتی بعد از بارندگی‌ موکول کنند.

امروز خنک‌ترین مرکز استان اردبیل با دمای ۸ درجه بالای صفر و بعد هم همدان و زنجان با دمای ۱۰ درجه بالای صفر و گرمترین مرکز اهواز با دمای ۴۰ درجه بالای صفر اعلام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: