کد خبر: ۱۸۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 25 August 2020
بانک مهر ایران در چارچوب طرح‌های مختلف تسهیلاتی سعي کرده از شرکت‌ها و سازمان‌هاي مختلف حمايت کرده و در جهت بهبود معيشت كاركنان آن‌ها گام بردارد.

 بانک مهر ایران در چارچوب طرح‌های مختلف تسهیلاتی سعي کرده از شرکت‌ها و سازمان‌هاي مختلف حمايت کرده و در جهت بهبود معيشت كاركنان آن‌ها گام بردارد.
  
به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، این بانک از ابتدای تأسيس تا کنون بيش از هفت ميليون و ۷۰۰هزار فقره تسهيلات پرداخت کرده كه نزديك به ۶۰ درصد آن در حمايت از بخش توليد و در راستاي كارآفريني و اشتغال‌زايي بوده است. اهميت حمايت از بخش توليد در سياست‌هاي كلان كشور را مي توان از انتخاب شعار سال‌هاي اخير از سوي مقام معظم رهبري متوجه شد. ايشان سال گذشته را «رونق توليد» و سال جاري را «جهش توليد» ناميدند.

دولت نیز سعی کرده در قالب طرح‌های مختلف حمایت از توليدکنندگان را در دستور کار قرار دهد. از اين جمله مي‌توان به حمايت‌هايي اشاره کرد كه در هنگام شيوع كرونا از مشاغل مختلف انجام شد و ادامه دارد.

بانک مهر ایران به‌عنوان بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور سعی کرده سیاستي راهبردي را در اين رابطه پيش گيرد و پرداخت تسهيلات بانك حتي در شرايط شيوع بيماري كرونا و امهال سه ماهه اقساط نيز متوقف نشد؛ به‌طوري كه در پنج ماهه نخست سال جاري اين بانك نزديك به يك ميليون فقره تسهيلات پرداخت كرده كه بخش عمده‌اي از آن نيز در راستاي حمايت از توليدكنندگان و كاركنان شركت‌ها بوده است.

 

ضرورت حمایت از صنایع کوچک و متوسط

طبق آمار اعلام شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، نزدیک به ۴۶ هزار واحد توليدي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي به بهره‌برداري رسيده است.

کارگاه‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی اکثراً از جنس صنایع کوچك و زودبازده هستند و در اين شرايط همواره با دغدغه‌هاي گوناگوني در سه حوزه تأمين مالي براي تهيه تجهيزات و امكانات توليد، تأمين و گسترش بازارهاي توزيع و فروش و همچنين بهبود معيشت كاركنان و هزينه‌هاي حقوق و دستمزد مواجهند.

خدمات، طرح‌های تسهیلاتی و سبد محصولات بانک مهر ایران در اين برهه از زمان و با توجه به شرايط اقتصادي کشور مي‌تواند به اين بنگاه‌ها کمک كند. از طرفي وضعيت مالي اشخاص حقيقي در شرايط كنوني اقتصاد به‌گونه‌اي است كه با توجه به كاهش قدرت سپرده‌گذاري و پس‌انداز آن‌ها، شرايط را به‌صورتي رقم زده كه نياز است راهكار ديگري براي ارائه تسهيلات قرض‌الحسنه به اين افراد در نظر گرفته شود. بانك مهر ايران در اين رابطه راهكارهاي مختلفي را پيش روي بنگاه‌هاي توليدي قرار داده است.

 

تأمین مالی برای تهیه تجهيزات توليد

با توجه به مقیاس بنگاه‌های تولیدی مستقر در شهرک‌هاي صنعتي، تأمين مالي براي تهيه ملزومات توليد با مشکلات عديده‌اي ممکن است مواجه باشد. بعضاً تجهيزات اين کارگاه‌ها توسط برخي از اعضاي مؤثرتر تهيه و تأمين مي‌شود. براي مثال در كارگاه‌هاي خياطي استخدام چرخكار ماهر به‌همراه چرخ صنعتي صورت مي‌گيرد و... . بانك مهر ايران مي‌تواند با هم‌افزايي اين كارگاه‌ها از طريق طرح‌هاي متنوع، به‌ويژه طرح اعتبار در حساب جاري به تهيه و تامين اين ملزومات با پرداخت وام قرض‌الحسنه كمك كند. طرح تسهيلاتي اعتبار در حساب جاري از محل منابع بانك پرداخت مي‌شود و منابع مالي اين دسته از كارگاه‌ها را درگير نمي‌كند.

 

تأمین و گسترش بازارهای توزیع و فروش

طرح‌های حمایتی بانک مهر ایران از توليد کالاي داخلي و تسهيلاتي که براي اين حوزه در نظر گرفته شده نيز مي‌تواند در مرحله مهم بعدي به کمك اين كارگاه‌ها و بنگاه‌هاي توليدي آمده و بازار مناسبي براي توزيع و عرضه محصولات توليد شده در اين مجموعه‌ها ايجاد كند. كارگاه‌هاي توليدي و صنايع كوچك و زودبازده مي‌توانند با ايجاد امتياز تسهيلات براي خريد محصولات خود مشتريان را به خريد محصولات شركت ترغيب كند.

 

بهبود معیشت کارکنان و پرداخت هزینه‌های حقوق و دستمزد

اندازه بیشتر کارگاه‌های صنعتی و بنگاه‌های زودبازده مستقر در شهرک‌هاي صنعتي به‌گونه‌اي است که همواره دغدغه کاهش هزينه‌هاي سربار و كاركنان به منظور كمك به پيشبرد روند توليد حتي در ‌پايين ترين سطح ممكن تا زمان برون‌رفت از اين شرايط اقتصادي يكي از مشكلات مديريت به حساب مي‌آيد.

این کارگاه‌ها مجبورند برای کاهش هزینه‌های خود، کارگران مازاد را تعديل کنند كه اين كار مشكلات اجتماعي و اقتصادي را همراه دارد. از طرفي همواره بايد نگران باشند شايد افراد متخصص و ماهرتر با پيشنهادات اغواكننده ساير بنگاه‌هاي مشابه به سمت آن‌ها كشيده شوند و خط توليد شركت با مشكلاتي مواجه شود.

بانک مهر ایران می‌تواند با پرداخت تسهیلات حمایتي و مساعدت‌هاي مالي به افزايش انگيزه، بهبود معيشت کارکنان کمك شود.

 

طرح پرداخت تسهیلات از طریق اعتبار در حساب جاری

در این طرح به هیچ وجه منابع شرکت برای پرداخت وام در حوزه‌های کارکنان درگير نمي‌شود و تمام تسهيلات پرداخت شده از محل امتياز ايجاد شده در حساب جاري مي‌باشد. اين طرح يک امتياز ويژه به كارگاه‌هاي توليدي و بنگاه‌هاي صنعتي مي‌دهد و بر اساس اين امكان، آن‌ها مي‌توانند علاوه بر انجام عمليات‌هاي مالي خود از طريق حساب جاري بانك مهر ايران به كارگران و كارمندان خود تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت كنند.

 

انتقال حساب حقوق کارکنان به بانک مهر ایران

پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به شرطی که رسوب حساب آن‌ها در حساب سپرده بانک متمركز شود و از كارت‌های نقدی بانك عملیات مالي انجام دهند باعث مي‌شود هر يك از كاركنان بتواند تسهيلات قرض‌الحسنه دريافت كند. اين تسهيلات مي‌تواند با ضمانت از سوي بنگاه، هر ساله به‌صورت گروهي در يك روز مشخص به‌عنوان وام مساعده حقوق در فروردين ماه هر سال به حساب كاركنان واريز شود.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: