کد خبر: ۱۸۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 25 July 2020
افزایش سرمایه موسسه ملل توانسته وضعیت این موسسه را به مراتب نسبت به سال گذشته بهبود بخشیده و سبب شده تا نسبت‌های مالی موسسه چندین برابر رشد کنند.

 بانکداری ایرانی-  علی سوری ؛  افزایش سرمایه موسسه ملل توانسته وضعیت این موسسه را به مراتب نسبت به سال گذشته بهبود بخشیده و سبب شده تا نسبت‌های مالی موسسه چندین برابر رشد کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی ،   موسسه ملل اخیرا سرمایه خود را از 6 هزار و 60 میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال رسانده است. 

بر اساس این گزارش، در سه ماهه سوم نخست امسال موسسه ملل با شناسایی 639  میلیارد سود نسبت به سال قبل حدود 35 درصد رشد را تجربه کرده است.

این درحالی است که جمع حقوق صاحبان سهام موسسه رشدی حدود 7درصدی را تجربه کرده و از رقم 9هزار و 775 میلیارد ریال در سال 98 به مبلغ 10 هزار و 414 میلیارد ریال رسید. 

برهمین اساس نسبت بازدهی موسسه در سال 99 بالاتر از 60 درصد بوده  این در حالی است که در سال 98 این نسبت حدود 48 درصد بوده که نشان می دهد موسسه از امکانات خود به بهترین نحو استفاده کرده است.

اما نکته دیگر نسبت اهرمی است که بر اساس حقوق مالکانه موسسه سنجیده می شود. 

در سال 98 حدود این نسبت 28 برابر حقوق مالکانه بوده اما در سال 99 به 24 برابر رسید که نشان از بهبود روزافزون وضعیت موسسه در پوشش ریسک دارد.  

همچنین نسبت سرمایه به داریی به عدد 4درصد رسیده است حال اکه در سال  98 عدد 2 بود که این نسبت نیز  نشان از پوشش ریسک های این موسسه دارد. 

علاوه بر این ، موسسه ملل در چهارماهه منتهی به تیر 99  دارای تراز مثبت خوبی بوده و توانسته  نزدیک به هفت هزار میلیارد ریال تراز مثبت را تجربه کند.

در تیر 99 این موسسه  113 میلیارد ریال مانده تسهیلات داشته که بر اساس آن 15 هزار و 708 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. در مقابل 149 هزار و 615 میلیارد ریال مانده سپرده داشته که برای آن تنها هزار و 792 میلیارد ریال سود پرداخت کرده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: