کد خبر: ۱۷۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 06 April 2020
بانکداری ایرانی ـ سهام این شرکت ها از 84 درصد تا 751 درصد بازدهی داشته اند،به طوری که سهامداران شرکت های بیمه ای بطور میانگین در سال 1398 شاهد بازدهی 351 درصدی سهام این شرکت‌ها بوده‌اند.
بانکداری ایرانی ـ   علی سوری، سهامداران بیمه ها در سال 1398 شاهد بازدهی بیش از 351 درصدی سهام این شرکت‌ها بوده‌اند و همچنین سرعت در نقد شوندگی سهام این شرکت ها هم و شرایط خوبی داشتند بخصوص 5 شرکت  بیمه البرز ، دانا ، دی ، ملت و  آسیا که بهترین رتبه نسبت سایر شرکت ها داشتند.

به گزارش بانکداری ایرانی    ، معمولاً مهم ترین معیار ارزیابی عملکرد شرکت‌های بورسی ، در حال حاضر نرخ بازده سهام است . این معیار به تنهایی دارای محتوی اطلاعاتی برای سرمایه گذران بوده و برای ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس این گزارش ، وقتی این معیار کاهش یابد زنگ خطری برای شرکت است و عملکرد شرکت را مناسب نشان نمی دهد. این معیار دارای محتوی اطلاعاتی زیادی می باشد، زیرا ارزیابی عملکرد برمبنای ارزش بازار،اطلاعات سرمایه گذران را به خوبی منعکس می کند.

بررسی بازدهی سهام 25 شرکت های بیمه ای حاضر در بازار سرمایه نشان می دهد که سهام این شرکت ها از 84 درصد ( بیمه رازی) تا 751 درصد (بیمه کوثر ) بازدهی داشته اند، که سهامداران شرکت های بیمه ای به طور میانگین در سال 1398 شاهد بازدهی 351 درصدی سهام این شرکت‌ها  بوده‌اند.

 

 اعداد برحسب درصد

 


به گزارش بانکداری ایرانی ،  یکی دیگر از شاخص های مهم  ازیابی سهام‌ و دغدغه های کسانی  در بازار سرمایه فعالیت می کنند نقدشوندگی سهام است و همچنین يكي از مهمترين شاخصها دربررسي وضعيت بازارسرمایه، قابليت نقدشوندگي سهام موجود در آن است . بالابودن ميزان نقدشوندگي در يك بورس یا یک سهام نشان دهنده موفقيت آن بازار و آن شرکت در شفاف سازي اطلاعات و نزديكي قيمت سهام  به ارزش ذاتي آنها است.

بررسی سرعت نقدشوندگی سهام 25  بیمه ها در بازار سرمایه نشان دهنده  سرعت در نقد شوندگی سهام این شرکت ها شرایط خوبی داشتند بخصوص 5 شرکت  بیمه البرز ، دانا ، دی ، ملت و  آسیا که بهترین رتبه نسبت سایر شرکت ها داشتند.

رتبه نقدشوندگي سهام 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: