کد خبر: ۱۷۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 09 February 2020
بانکداری ایرانی - رییس کل بیمه مرکزی درباره سرنوشت اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: با مصوبه مجلس، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بیمه بخش درمان و بیمه های عمر و زندگی منتفی شد.

بانکداری ایرانی -   رییس کل بیمه مرکزی درباره سرنوشت اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: با مصوبه مجلس، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بیمه بخش درمان و بیمه های عمر و زندگی منتفی شد.
 
 غلامرضا سلیمانی امیری صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران گفت:خوشبختانه با تلاشی که انجام شد، رشته های درمان و زندگی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند. 
 
رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: برای سال آینده ١٧٥ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی برای دولت پیش بینی شده و به همین دلیل نتوانستیم رشته شخص ثالث را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کنیم.
 
 
رییس کل بیمه مرکزی درباره افزایش نرخ بیمه شخص ثالث گفت: ما شاهد افزایش اثرات تورمی در صنعت بیمه هم هستیم و امیدواریم که مانند سال گذشته میزان افزایش حق بیمه ثالث از نرخ تورم کمتر باشد.
 
 
آخرین وضعیت پرداخت خسارت سیل
 
سلیمانی با بیان اینکه در سیل رخ داده در اوایل سال ٩٨، در مناطق گسترده ای از کشور دچار خسارت شدیم؛ اما وضعیت بیمه واحدهای مسکونی نیز مطلوب بود؛ گفت: در چابهار متاسفانه سطح پوشش بیمه ای بالا نبود و در اوایل سال ٩٨ نزدیک ٢٠٠ میلیارد تومان پرداختی خسارت داشتیم؛ اما در چابهار تعداد واحدهای تحت پوشش بیمه محدود بود. 
 
رییس شورای عالی بیمه ادامه داد: خسارت های سیل اخیر در چابهار ولی متوجه برخی زیرساخت ها و زمین های کشاورزی شده است و به دلیل آنکه واحدهای تحت پوشش بسیار ناچیز بود، ١٦ میلیارد ریال ارزیابی برای پرداخت خسارت شده است. وی اعلام کرد که با داشبورد جدید مدیریتی، مغایرت های آماری به حداقل رسیده و در تلاش هستیم تا آمارهای سه ماهه را منتشر کنیم.
 
 
بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد
 
سلیمانی درباره وجود آیین نامه برای عزل مدیران عامل شرکت های بیمه اظهار داشت:  البته آیین نامه ای برای برکناری و سلب صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیات مدیره داریم و هر زمان تشخیص دهیم که منافع ذی نفعان به خطر می افتد، تمام اعضای هیات مدیره را برکنار و از بیمه مرکزی سرپرست مشخص می کنیم. 
 
 
سلیمانی در خصوص عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تصریح کرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکتهای بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود؛ اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکتهای بیمه خصوصی، مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی را در رابطه با حقوق و مزایای سالانه، تعیین می شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه های خصوصی ندارد. 
 
 
وی افزود: با بورس هماهنگی های لازم صورت گرفته و البته دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند؛ پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد و بیمه مرکزی نمی تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.
 
پرداخت ٢٠٠ میلیارد ریال خسارت اغتشاشات آبان ماه
 
رییس کل بیمه مرکزی همچنین با بیان اینکه پرداخت خسارت اغتشاشات آبان ماه همچنان در حال ارزیابی است، از پرداخت ٢٠٠ میلیارد ریال خسارت قطعی شده خبر داد. وی افزود: تقریبا بیشتر واحدهای تجاری دارای بیمه آتش سوزی هستند ولی برخی از آنها از جمله بانک ها دارای کلوز آشوب و بلوا بودند.
 
رییس شورای عالی بیمه گفت: شرکت های بیمه خودشان به بانک ها نامه زدند که ارزیابی خسارت و تعداد واحدهای آسیب دیده آبان ماه را اعلام کردند. برخی بانک ها این رقم را اعلام و برخی هنوز در حال ارزیابی هستند.
 
 
با وجود تحریم و خروج بیمه‌های اتکایی خارجی از ایران، هیچ بیمه نامه‌ای روی زمین نمانده است
 
رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که با وجود تحریم و خروج بیمه‌های اتکایی خارجی از ایران، هیچ بیمه نامه‌ای روی زمین نمانده است، گفت: تمامی بیمه نامه های کشور توسط کنسرسیوم های ایجاد شده توسط مجموعه شرکت های بیمه در سال های ٩٧ و ٩٨، بیمه مرکزی، بیمه های اتکایی داخلی و صندوق ویژه تحریم تحت پوشش قرار می دهند.
 
 
 
 
 
 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: