کد خبر: ۱۶۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 11 December 2019
بانکداری ایرانی - معاون سازمان امور مالیاتی به شایعه حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش واکنش نشان داد و گفت: این موضوع صحت ندارد و در حال حاضر موضوع حذف این معافیت ها مطرح نیست.
بانکداری ایرانی -معاون سازمان امور مالیاتی به شایعه حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش واکنش نشان داد و گفت: این موضوع صحت ندارد  و در حال حاضر موضوع  حذف این معافیت ها مطرح نیست.

به گزارش بانکداری ایرانی ، محمد مسیحی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم صدا و سیما در مورد شایعه حذف معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد : این موضوع صحت ندارد  و در حال حاضر موضوع  حذف این معافیت ها مطرح نیست.

معاون سازمان امور مالیاتی ادامه داد: به استناد مواد 3 و 9 قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها به مدت 15 و 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.در مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، بیشتر شرکت‌های طرف قرارداد با دولت مشکلاتی دارند اما در قانون فعلی هم امکان تخفیف بدهی مالیاتی برای بدهکاران مالیات بر ارزش افزوده به مدت سه سال وجود دارد.

مسیحی افزود: در جریان بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، بحث فروش‌های اقساطی و اعتباری به شکل کامل دیده شده است به گونه‌ای که متناسب با پرداخت ما به ازای کالا، مالیات بر ارزش افزوده وصول می‌شود و از این نظر باری تحمیل نمی‌شود.






نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: