کد خبر: ۱۶۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 28 October 2019
بر اساس آمار وزارت راه در مهرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران با افزایش ۹۹ صدم درصدی به ۱۲.۸ میلیون تومان رسید.

بر اساس آمار وزارت راه در مهرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران با افزایش ۹۹ صدم درصدی به ۱۲.۸ میلیون تومان رسید.

به گزارش تسنیم بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران طی مهرماه امسال ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بود. این رقم در مقایسه با میانگین قیمت شهریور ماه ۹۹ صدم درصد افزایش یافته است.

در شهریور ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان بود.

در اولین ماه پاییز ۲۹۳۰ فقره قرارداد مسکن در سامانه کد رهگیری ثبت شد که در مقایسه با ۲۴۵۵ فقره شهریور ماه امسال حاکی از رشد ۱۹.۳ درصدی است.

بر اساس آمار دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن در منطقه یک متوسط قیمت مسکن با افزایش حدود ۴ میلیون تومانی به ۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان افزایش یافته است. در شهریور متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۲۴ هزار و ۸۱۰ هزار تومان بود.

در منطقه ۲ نیز افزایش قیمت مسکن روی داده و به ۱۹ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان رسیده است. در شهریور متوسط قیمت مسکن در این منطقه ۱۸ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان بود.

در مناطق ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ طی مهرماه متوسط قیمت مسکن افزایش یافته است. در سایر مناطق متوسط قیمت کاهشی بوده و بیشترین رشد منفی قیمت مربوط به منطقه ۲۱ با ۲۳.۱ درصد بوده است. در شهریور امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۰ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان بود که در مهر به ۷ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان کاهش یافته است.

افزایش حدود ۲۰ درصدی معاملات مسکن در اولین ماه پاییز همزمان با رشد ناچیز قیمت‌ها حاکی از آن است که بازار مسکن حرکت به سمت رونق غیرتورمی را آغاز کرده است. چندی پیش حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک از خروج ۷۰ درصد تقاضا‌های سرمایه‌ای از بازار مسکن خبر داده بود. به طور قطع یکی از دلایل اصلی ثبات و کاهش قیمت مسکن در اکثر مناطق ۲۲ گانه تهران خروج همین تقاضا‌ها بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: