کد خبر: ۱۶۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 10 August 2019
نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله‌ای ثابت است در حالی که این نرخ در عقود مشارکتی متغیر است و به همین علت برخی بانک‌ها تمایل بیشتری در استفاده از این عقود دارند هرچند در سال‌های اخیر در هردو عقد بانکی سقف نرخ سود به میزان ۱۸درصد ثابت بود.
مدیرعامل بانک پارسیان پنجشنبه گذشته در یک نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت : هزینه پول در بانک‌های خصوصی تا یک و نیم درصد کاهش یافته که به‌دلیل کاهش نرخ سود سپرده‌ها و حذف سود روزشمار سپرده‌ها بوده است.

مدیر‌عامل بانک پارسیان در مورد علت تمایل بانک‌های خصوصی به عقود مشارکتی گفت: نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله‌ای ثابت است در حالی که این نرخ در عقود مشارکتی متغیر است و به همین علت برخی بانک‌ها تمایل بیشتری در استفاده از این عقود دارند هرچند در سال‌های اخیر در هردو عقد بانکی سقف نرخ سود به میزان ۱۸درصد ثابت بود. 

دکتر پرویزیان تاکید کرد: باید ساختار درآمدی بانک‌ها از درآمدهای تسهیلاتی به درآمدهای کارمزدی تغییر کند که به همین منظور شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی، بسته‌ای پیشنهادی را به بانک مرکزی ارائه داده‌اند که در حال حاضر بخشی از این پیشنهادها پذیرفته شده و بقیه در حال بررسی است، اما موضوع مهم تغییر فرهنگ جامعه است؛ زیرا درخصوص تغییر نرخ کارمزد خدمات بانکی حساسیت‌هایی در جامعه و در بین صنوف مختلف وجود دارد. دکتر پرویزیان همچنین در مورد کاهش هزینه پول در بانک‌ها گفت: در این مورد هم پیشنهاد‌هایی را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم که در برخی موارد مورد موافقت قرار گرفته است. 

به گفته وی در حال حاضر با تلاش‌هایی که صورت گرفته هزینه پول در بانک‌های خصوصی تا یک و نیم درصد کاهش یافته که به‌دلیل کاهش نرخ سود سپرده‌ها و حذف سود روزشمار سپرده‌ها بوده است.

 رئیس کانون بانک‌های خصوصی با اشاره به حمایت بانک‌ها از آسیب‌دیدگان حوادث غیر‌مترقبه به‌ویژه سیل‌زدگان گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی، تعهداتی را در این زمینه پذیرفته‌اند که از جمله پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌های اصلی است. 

به گفته وی بانک پارسیان در سال‌جاری بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده است که ۱۴۰ میلیارد تومان آن از منابع داخلی بانک و بقیه از محل صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: