بانکداری ایرانی ـ معاون سیما و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش آفرینی ستاد رسانهای رونق تولید بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، نشست هماندیشی ستاد رسانهای رونق تولید با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و رییس ستاد، دکتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر، انواری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد و دکتر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.
میرباقری در این نشست با بیان اینکه تمام ظرفیتها برای جریانسازی و تاثیرگذاری حداکثری ستاد رسانهای رونق تولید فعال شده است، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاهها و مطالبهگری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کارها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل ماموریتهای متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه هست و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانهای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانهای برای تحقق اهداف خود بهرهبرداری کند.
رییس ستاد رسانهای رونق تولید تصریح کرد: طراحی ستاد پیگیری مشکلات تولید و عقد ۴۰ قرارداد حمایت مالی در جشنواره کارآفرینی و پخش میان برنامه های آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است که در نهایت منجر به امیدآفرینی در جامعه و بهخصوص حوزه صنعت میشود.
همچنین زرندی با بیان اینکه ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید کاملا مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ کردن اولویت ها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرف های ذینفع می تواند حل مشکلات را تسریع ببخشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعت در اواخر تیر ماه، افزود: این بار به دنبال برگزاری نمایشگاه دستاوردها نبودیم بلکه قرار است نیازهای واحدهای تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیتهای کشور نظیر صنایع مختلف، شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها را برای تامین این کمبودها فراخوان و فعال میکنیم که فکری برای تامین آن ها کنند و کشور را از واردات بی نیاز کنیم.
زرندی اظهار کرد: از رسانه ملی و این ستاد میخواهیم تا به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژهای داشته باشد و با حمایت رسانهای خود زمینهساز حمایت از صنعت کشور شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازارهای خوب منطقهای، گفت: از هزار و سیصد میلیارد دلار واردات ۱۵ کشور همسایه، سهم ایران تنها دو درصد است و هدف گذاری ما رشد دو برابری این میزان است.
وی تصریح کرد: شرایط تحریم فرصتهایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحدهای تعطیل را فعال و واحدهای کمرونق را فعالتر کنیم و سرمایهگذاران را به سمت تولید سوق دهیم.
در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز درخصوص زمینههای همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.