کد خبر: ۱۴۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 20 December 2018
پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

 بانکداری ایرانی - پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های  آینده‌نگری و مطابق آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه(29 آذرماه) سامانه بارشی در غرب کشور فعال است.

بر این اساس در نیمه غربی کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل خزر بارش باران و وزش باد، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به همین خاطر امروز پنجشنبه به سبب بارش شدید باران و برخی مناطق رگبار و رعدوبرق در استان‌های لرستان، نیمه شمالی ایلام، غرب کرمانشاه و شمال خوزستان، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها  پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

جمعه بارش در نیمه غربی کشور تضعیف شده و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

براساس همین گزارش برای روز شنبه بارش‌های پراکنده باران در استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران رخ خواهد داد.

تهران امروز آسمانی تا حدودی ابری خواهد داشت و احتمال بارش باران در اواسط روز به خصوص در بعدازظهر وجود دارد. بیشینه دما امروز در تهران به ۱۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای تهران فردا در ایستگاه مهرآباد به ۵ درجه بالای صفر برسد و همین شرایط جوی در روز جمعه در پایتخت حاکم باشد.

برهمین اساس بندرعباس با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با ثبت کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان لقب گرفت.
برچسب ها: هواشناسی ، وزارت راه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: