کد خبر: ۱۴۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - 07 October 2018
بانکداری ایرانی ـ معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از افتتاح 60 شعبه تمام دیجیتال و خودکار توسط این بانک تا یک سال آینده خبر داد.
بانکداری ایرانی  ـ معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از افتتاح 60 شعبه تمام دیجیتال و خودکار توسط این بانک تا یک سال آینده خبر داد. 

فرهاد اینالوئی در گفتگو با بانکداری ایرانی  درباره تحول در حوزه دیجیتال در بانک ایران زمین گفت: یکی از مباحثی که در حوزه بانکداری دیجیتال مهم است تحول در شعب است. شاید ما در کشور ذهنیت آشنایی نداشته باشیم که وقتی خدمات بانکداری به دیجیتال تغییر می یابند در آینده بر سر شعبات چه خواهد آمد. 

وی ادامه داد: در مسیر انتقال «بانکداری الکترونیک» به «بانکداری دیجیتال»؛ مسیری با عنوان «سلف سرویس» می گذرد و شعبه الکترونیک بانک ایران زمین خدماتی که به صورت سلف سرویس ارائه می دهد در میانه راه این دو قرار گرفته و زمانی خواهد رسید که دیگر شعبات کاربری فیزیکی خود را از دست می دهند.  

اینالوئی تصریح کرد: در این شعبه تمام خدمات در حوزه بانکداری خرد از قبیل افتتاح حساب، دریافت کارت، دریافت وجه، صدور انواع کارت ها، صدور ضمانتامه و تمکن مالی ارائه شده و به مشتریان نشان خواهیم داد که نمایی از شعب دیجیتال چگونه خواهد بود. 

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین هم چنین از اضافه شدن سایر خدمات الکترونیک همچون و غیر بانکی همچون فروش انواع بلیت در حوزه حمل و نقل (هواپیما و قطار) و بلیت سینما و غیره خبر داد.  

اینالوئی تاکید کرد: آنچه که شعبات دیجیتال بانک ایران زمین را با سایر بانک ها متمایز می کند کسب تجربه مشتری در این شعبه است. این تجربه همان شگفتی خوشایندی است که مشتری به محض ورود به شعبه دریافت می کند و همین تجربه مشتری را به جمع مشتریان وفادار بانک ایران زمین تبدیل می کند. 

وی درباره تمام دیجیتال شدن بانک ایران زمین و اینکه تا پایان سال چند شعبه الکترونیک دیگر در این بانک افتتاح می شود گفت: بانکداری دیجیتال یک مفهوم کلی و کلان است و بر اساس مفهوم و ماهیت پلتفرم و سرویس است. شعبه دیجیتال مفهوم ساده تری از بانکداری دیجیتال در مفهوم کلان است. بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین به ویژه در حوزه فین تک و پلتفرم بوم مارکت ها حضور دارد و فین تک ها از خدمات این بانک در حال استفاده هستند. برای اینکه این انتقال نمی تواند به یکباره انجام شود شعب دیجیتال راه اندازی شده است و به مرور زمان این انتقال انجام خواهد شد. 

وی اظهار داشت: تا یک سال آینده 60 شعبه دیجیتال بانک ایران زمین افتتاح و به همین نسبت یا کمی بیشتر؛ شعب فیزیکی بانک از گردونه خدمات حذف خواهند شد. 

اینالوئی در پاسخ به سئوال خبرنگار بانکداری ایرانی درباره سرنوشت نیروهای انسانی شاغل در شعبه های فیزیکی و جایگزینی آنها با شعبات دیجیتال گفت: هرجا که تکنولوژی باعث تغییر در سیستمی شده نیروی انسانی شاغل را بیکار نکرده است. با روی کار آمدن این شعبات در واقع نقش کاربران تغییر کرده و با اقدامات بانک؛ سواد دیجیتالی می آموزند تا در آینده به مشاوران مالی و پولی ـ بانکی تغییر جهت داده و خدمات دیگری به مشتریان ارائه دهند. 

وی تاکید کرد: با همین وضعیت فعلی هم اکنون 97 درصد فعالیت های بانک ایران زمین به صورت الکترونیک و دیجیتال انجام می شود و تنها 3 درصد از مشتریان این بانک مراجعه حضوری به شعبات دارند. این ما را ملزم می کند خدمات را در بخش های دیگری که مشتری از آن استقبال می کند ارائه دهیم و کارمندان بانک نیز به عنوان مشاورین مالی آموزش دیده و مشغول به کار خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: