کد خبر: ۱۴۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 15 September 2018
در این نشست شماری از فرمانداران ایالت های آمریکا اعلام کردند به تعهدات خود به توافق پاریس که در سال دو هزار و پانزده امضا شد پایبند خواهند بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نشست آب و هوایی سانفرانسیسکو پس از سه روز پایان یافت. 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، این نشستی بی سابقه بود که طی سه روز با حضور شهرداران، فرمانداران و سازمان های غیر دولتی و برای نجات توافق آب و هوایی پاریس برگزار شد. 

پس از سه روز مذاکره و رایزنی در مورد آب و هوا شرکت کنندگان در نشست پیامی قاطع داشتند . همه آنها به دنبال پیروز شدن بر مشکل گرم شدن آب و هوا هستند. 

هریسون فورد بازیگر آمریکایی در این نشست گفت قدرت بخشیدن به کسانی را که به علم توجهی ندارند و بدتر از آن کسانی که ادعا می کنند به علم اعتقادی ندارند تا به این ترتیب از منافع خود دفاع کنند، متوقف کنیم. 

این پیامی واضح برای دولت دونالد ترامپ بود. در طول این نشست شماری از فرمانداران ایالت های آمریکا اعلام کردند به تعهدات خود به توافق پاریس که در سال دو هزار و پانزده امضا شد پایبند خواهند بود. این در حالی است که دونالد ترامپ از این توافق خارج شده است. 

سانفرانسیکو هم مانند کیتو، ورشو و بوئنوس آیرس به جبهه کلان شهرهایی پیوست که در جنبش "کربن صفر" متعهد شده اند. حتی برخی شهرها مانند پاریس فراتر از این رفته اند و متعهد شده اند تا سال دوهزار و پنجاه، به طور صد درصد از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند. 
این هدف بسیار بلندپروازانه است اما برای محدود کردن گرم شدن دمای هوای زمین به دو درجه سانتیگراد پیش از سال دوهزار و صد اقدامی ضروری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: