کد خبر: ۱۴۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 22 August 2018
علی اللهیار ترکمن از ارائه لایحه رتبه بندی فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش به مجلس خبر داد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش عصر روز گذشته در نشست با مدیران مدارس شهرستان کاشان هدف از ارائه این لایحه را ایجاد انگیزه برای معلمان بیان کرد و گفت: امتیازهایی از جمله میزان ساعت کار ، فعال بودن و حضور معلم در کلاس درس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با تمرکز بر معلولان به دنبال برطرف کردن مشکل آنهاست افزود: تاکنون راه حلهایی برای برطرف کردن مشکل آنها در وزارتخانه پیشنهاد شده که به صورت موقت بوده و درسه دهه گذشته نتوانسته مشکلات این وزارتخانه را برطرف کند.

اللهیار ترکمن از تشکیل کارگروه های مطالعاتی برای بررسی وحل مشکلات مالی وزارتخانه هم خبرداد و گفت: این کارگروه ها بر نحوه توزیع نیروی انسانی که اصلی ترین منبع نیاز تامین مالی این وزارتخانه است و همچنین ترکیب منابع مالی که دچار مشکل هستیم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 10 و نیم درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند گفت: هزینه های 90 درصد دانش آموزان از بودجه عمومی دولت تامین می شود.

معاون وزیرآموزش و پرورش برطرف شدن مشکلات وزارت آموزش و پرورش را در گرو کمک های دولت و مجلس دانست وگفت: سهم و جایگاه بودجه مالی این وزارتخانه در نظام مالی کشور مناسب نیست و دروزارت آموزش و پرورش با تنظیم فرآیند هایی به دنبال افزایش بکارگیری منابع هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: