کد خبر: ۱۲۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 06 February 2018
امروز در بازار دوم بورس تهران برای نخستین بار پس از پذیرش، یکصد میلیون سهم معادل 10 درصد از کل سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر عرضه اولیه و به روش ثبت سفارش کشف قیمت می‌شود.
بانكداري ايراني -امروز در بازار دوم بورس تهران برای نخستین بار پس از پذیرش، یکصد میلیون سهم معادل 10 درصد از کل سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر عرضه اولیه و به روش ثبت سفارش کشف قیمت می‌شود.

به گزارش  فارس، امروز سه شنبه 17 بهمن ماه 96 تعداد یکصد میلیون سهم معادل 10 درصد از کل سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر به عنوان پانصد و نوزدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس تهران به شیوه ثبت سفارش کشف قیمت و عرضه اولیه خواهد شد.

ارزش بازار سهام این شرکت سرمایه گذاری در حالی امروز بر روی تابلوی معاملت بازار دوم بورس تهران کشف خواهد شد که مطابق با مشخصات این عرضه سقف و کف قیمت پیشنهادی برای ثبت سفارش خریداران بین 273 تومان تا 260 تومان عنوان شده است.

سفارش‌گیری در سامانه معاملات برای این سهم در حالی هم اکنون آغاز شده که حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه «شوینده» تعداد 1500 سهم اعلام شده و شرکت توسعه صنایع بهشهر به عنوان سهامدار عمده عرضه این سهم از طریق شرکت کارگزاری بانک ملی ایران صورت خواهد گرفت.

متعهد خرید در این عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی ایران است که 50 درصد از کل سهام قابل عرضه در صورت نبود تقاضا را جمع آوری خواهد کرد.

فعالیت اصلی ناشر «شوینده» سرمایه گذاری در شرکت‌های شوینده و عهده دار مسئولیت نظارت و اداره بر 7 شرکت در صنعت شوینده در داخل و خارج از کشور است.

بر این اساس شرکت‌های پاکسان،گلتاش،ساینا،مروارید هامون،آلی شیمی قم و پاکسان ایروان از جمله شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت سرمایه گذاری هستند که درآمد «شوینده» از محل سودآوری این شرکت‌ها حاصل می‌شود.

سرمایه «شوینده» هم اکنون بالغ بر یکصد میلیون تومان است، در پایان سال مالی 95 توانسته 78 درصد از سود تحقق یافته خود را در مجمع سالیانه میان سهامداران تقسیم کند.

بر این اساس میانگین درصد سود تقسیمی این شرکت در سه سال گذشته 66 درصد معادل 485 ریال بوده است.

بر اساس ارزش گذاری سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر از سوی شرکت تأمین سرمایه کارگزاری بانک ملی ایران ارزش هر سهم «شوینده» بر اساس روش خالص دارایی‌ها (NAV) بر مبنای بازار مبلغ 4 هزار و 459 ریال و بر مبنای ارزش برآوری کارشناسی مبلغ 4 هزار و 799 ریال برآورد شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: