کد خبر: ۱۲۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 28 January 2018
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از استقرار 200 اکیپ عملیاتی برق تهران برای رفع خاموشی‌های پراکنده پایتخت خبر داد.
بانكداري ايراني- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از استقرار 200 اکیپ عملیاتی برق تهران برای رفع خاموشی‌های پراکنده پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، میثم جعفرزاده» روز یکشنبه در سخنانی افزود: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر تغییرات جوی و بارش برف و کولاک در 19 استان کشور، آمادگی لازم از چند روز قبل در شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو وجود داشت.

وی ادامه داد: تا این لحظه حادثه سنگینی به لحاظ تامین آب و برق برای مجموعه وزارت نیرو و مشترکان در سطح کشور نداشته‌ایم و برخی استان‌ها به صورت پراکنده بخصوص در قزوین و آزادراه قزوین دارای قطعی‌های پراکنده هستند که اکیپ‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مشغول مرتفع کردن اشکالات هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه در شهر تهران به علت شکستن شاخه‌ درختان و سقوط آنان بر روی شبکه‌های برق شاهد قطعی‌های پراکنده‌ای بوده‌ایم، افزود: این خاموشی‌ها، کمتر از یک درصد پایتخت را تحت الشعاع خود قرار داده که هم اینک اکیپ‌هایی مشغول رفع این نقیصه هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو بر اساس اعلام تارنمای این وزارتخانه ادامه داد: بیشتر این قطعی‌ها در مناطق شمال غرب تهران و یک منطقه نیز در تهرانپارس است که حدود 200 اکیپ هم اکنون به طور همزمان مشغول مرتفع کردن نواقص و رفع مشکل قطعی برق هستند.
وی ادامه داد: عمده مشکل ما قطع شاخه‌های درختان و سقوط آن‌ها بر روی شبکه‌های برق است که در این خصوص نیازمند همکاری‌های شهرداری تهران هستیم.

او اطمینان داد که شرایط قطع برق در تهران پایدار نیست و با حضور 200 اکیپ حوادث برق در سطح شهر، تا ساعاتی دیگر قطعی‌های پراکنده برق پایتخت به طور کامل مرتفع خواهد شد.
محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز دقایقی پیش در گفت و گو با ایرنا از قطعی 88 فیدر برق در سراسر کشور خبر داده بود.

وی اعلام کرد: هم اکنون 12 فیدر در شهر تهران، 51 فیدر در استان تهران، 11 فیدر در استان البرز، 9 فیدر در استان مازندران، سه فیدر در استان گیلان، یک فیدر در استان قم و یک فیدر در استان قزوین در اثر بارش برف قطع شده است.
«فیدر» تجهیزاتی در شبکه توزیع برق است که برق را از پست های فوق توزیع دریافت می کند و به ترانسفورماتورها تحویل می دهد تا برق «فشار متوسط» برای مصرف مشترکان به «فشار ضعیف» تبدیل شود. 

به گزارش ایرنا از سراسر کشور، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ، تهران، استان مرکزی، گیلان ، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه شاهد بارش شدید برف هستند.

همچنین محور فیروزکوه (محدوده گدوک) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است و در استان آذربایجان شرقی (محورهای مراغه - هشترود و بستان‌آباد - زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه - نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل (گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

با توجه به بارش شدید برف و کولاک و کاهش دید افقی زیر 200 متر تا اطلاع بعدی تمام پروازها در فرودگاهای امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران، فرودگاه ایلام و چهار پرواز فرودگاه زاهدان لغو شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: