کد خبر: ۱۲۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از 50 نهاد و ارگان دریایی دولتی و غیردولتی در بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی کشور در بندرچابهار حضور دارند.
بانكداري ايراني- مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از 50 نهاد و ارگان دریایی دولتی و غیردولتی در بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی کشور در بندرچابهار حضور دارند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر مرزبان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گرامی داشت حادثه نفتکش سانچی و برگزاری میزگردهای تخصصی توسعه حمل و نقل دریایی (ایمنی و امنیت دریانوردی) و لجستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی کشور در دستور کار این همایش در نخستین روز است.

** فرصت های سرمایه گذاری در چابهار معرفی می شود
مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور بیان کرد: سومین میزگرد تخصصی که در صبح روز دوم برگزار می شود مربوط به حفظ محیط زیست دریایی بر اساس توسعه پایدار است و در حاشیه همایش سه برنامه مربوط به فرصت های سرمایه گذاری بندرشهید بهشتی چابهار، عملیات شناورسازی شناورهای مغروق و بازدید از فاز اول توسعه بندرشهید بهشتی چابهار از برنامه های این همایش است.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: اهمیت اقتصادی توسعه بندر چابهار برای کسی پوشیده نیست و سازمان بنادر ودریانوردی در تلاش است همزمان با این همایش فرصت های سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی را در این بندر اقیانوسی ایران فراهم کند.
مرزبان اظهار داشت: ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی دریایی با توجه به طیف مختلف فعالیت های مستقیم و غیرمستقیم آنها در دریا و با یکدیگر؛ برای سازمان بنادر به عنوان مرجع دولتی و حاکمیتی اهمیت زیادی دارد و در این همایش بسیاری از مسایل و چالش های فراروی ارگانهای دریایی کشور به بحث و بررسی گذاشته می شود تا شاهد هماهنگی های تمام ارگان های فعال در حوزه بندری و دریایی کشور باشیم.
وی در خصوص ماهیت برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور، بیان کرد: در سال 68 همایش ارگان های دریایی کشور آغاز شد که اقدامی بسیار هوشمندانه بود، آن زمان مسئولان ارگان های دریایی به این نتیجه رسیدند که برخی مسایل حوزه بندری و دریایی وجود دارد که برای نظام بخشی و ساماندهی مسائل و مشکلات، نیازمند هماهنگی در قالب همایشی بزرگ است. به همین خاطر برگزاری آن با تایید دبیرخانه دائمی هماهنگی ارگان های دریایی کشور و شورای مدیران ارشد ارگان های دریایی کشور همه ساله ادامه داشته است.
دبیر بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور نیز با بیان این که توسعه پایدار دریا محور از مهم ترین اولویت های اقتصادی است، گفت: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه دریایی کشور است. 
احمد صادقی گرمارودی تصریح کرد: در این همایش در بندر چابهار انتظارات بخش خصوصی در تعامل با بخش های دولتی و حاکمیتی دریا و بندر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 
وی افزود: همچنین سه میزگرد تخصصی توسعه حمل و نقل دریایی، ایمنی و امنیت دریایی، لجستیک بندری و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی کشور و حفظ محیط زیست دریایی اساس توسعه پایدار با حضور کارشناسان و متخصصین در حاشیه این همایش برگزار می شود. 
این همایش طی روزهای 10 و 11 بهمن ماه جاری به میزبانی بندر چابهار برگزار می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: