کد خبر: ۱۲۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۶ - 07 January 2018
در حالی که کشاورزی، عمدتا حرفه ای مردانه تلقی می شود، اما با این حال، تعداد بیشتری از مزارع تحت کنترل زنان وجود دارد. آخرین اطلاعات موجود ( ازEurostat ۲۰۱۳ ) نشان می دهد که به طور متوسط ​​در حدود ۳۰ درصد از مزارع در سراسر اتحادیه اروپا توسط زنان اداره می شود – به طوری که ، این آمار از هلند با بیش از ۵ درصد تا حدود ۴۷ درصد در لیتوانی را پوشش می دهد.
بانكداري ايراني - در حالی که کشاورزی، عمدتا حرفه ای مردانه تلقی می شود، اما با این حال، تعداد بیشتری از مزارع تحت کنترل زنان وجود دارد. آخرین اطلاعات موجود ( ازEurostat ۲۰۱۳ ) نشان می دهد که به طور متوسط ​​در حدود ۳۰ درصد از مزارع در سراسر اتحادیه اروپا توسط زنان اداره می شود – به طوری که ، این آمار از هلند با بیش از ۵ درصد تا حدود ۴۷ درصد در لیتوانی را پوشش می دهد.



به گزارش ایانا از "European Commission"، با این حال، سهم کشاورزان زن به آرامی در حال رشد است: به طوری که در سال ۲۰۰۵، حدود ۲۷ درصد از مزارع مربوط به ۲۸ عضو اتحادیه اروپا، متعلق به زنان بود و بیش ترین رشد از سال ۲۰۰۴ به بعد با بزرگ تر شدن اتحادیه اروپا به همراه کشورهای شرقی روی داد.

این درحالی است که متوسط ​​اندازه مزارع تحت مدیریت زنان ۶,۴ هکتار ، که کمتر از نیمی از مزارع تحت مدیریت مردان یعنی ۱۴.۴ هکتار است و از سوی دیگر، زنان کشاورز بسیار کمتر از همتایان مرد دریافتی دارند؛ به طوری که این میزان کمتر از ۱۲،۰۰۰ یورو در مقایسه با تقریبا ۴۰،۰۰۰ یورو برای مردان در سال ۲۰۱۳ برآورده شده است.

این مساله نشان دهنده این واقعیت است که زنان کشاورز زمین کمتری در اختیار دارند که این میزان ۱۲درصد در مقابل ۶۱ درصد برای مردان است (باقیمانده زمین ها در اختیار "اشخاص حقوقی مانند شرکت ها قراردارد). در حالی که این اختلاف در کشورهای جدیدتر اتحادیه اروپا، کمتر به چشم می خورد، به طوری که این میزان برای زنان در حدود ۳,۴ هکتار در مقایسه با ۶ هکتار برای مردان است.

همچنین بخش کشاورزی اروپا تحت تأثیر جمعیت مسن قرار دارد و از سوی دیگر، اطلاعات نشان می دهد که تنها ۴,۹ درصد از کشاورزان زیر ۳۵ سال، زن هستند، که این رقم در مقایسه با ۶.۴ درصد برای مردان است. اما با این حال اکثر کشاورزان بالای ۶۵ سال را زنان تشکیل می دهند (۴۰ درصد در مقایسه با ۲۷.۶ درصد مردان).

در حالی که این ارقام به وضوح نشان می دهد که مدیران مزرعه هنوز عمدتا مردان هستند، این اطلاعات همچنین نشان می دهد که زنان در مزارع بسیار فعال هستند، چه در مزارع خانوادگی (تقریبا ۴۰ درصد) و چه به عنوان کارگران مزرعه ( بیش از ۳۷ درصد).

پشتیبانی اتحادیه اروپا از زنان در مناطق روستایی

حال اتحادیه اروپا برای کمک به تشویق بیشتر زنان برای روی آوردن به کشاورزی به عنوان یک حرفه چه اقداماتی انجام می دهد؟

اکثر اقدامات حمایتی یا تأمین مالی توسط اتحادیه اروپا با هدف ایجاد یک حرفه جذاب برای هر دو جنس زن و مرد، همچنین حمایت از درآمد کشاورزان، حمایت بیشتر به ویژه از کشاورزان جوان - در حالی که تکنیک های مدرن کشاورزی - با کمک ماهواره ها و روبات ها – انجام می شود.

همچنين جریان جنسیتی از طريق برنامه هاي توسعه روستايي و از طريق سياست هاي مشترک کشاورزي تأمين مي شود: به طوری که کشورهاي اتحاديه اروپا ملزم به تجزيه و تحليل وضعيت زنان در مناطق روستايي هستند و نتایج این آنالیز در هنگام طراحي برنامه هاي توسعه روستايي به کار گرفته می شود (توضیح: به نقش فراتر زنان در مزارع توجه داشته و در عین حال با طیف گسترده ای از جنبه های زندگی روستایی ارتباط دارد).
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: