کد خبر: ۱۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶ - 25 December 2017
خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و شرکت‌های تابعه، نحوه پرداخت تسهیلات پست‌بانک به حوزه‌های فناوری اطلاعات ازمحل طرح اشتغال روستائی را تشریح کرد.

 بانكداري ايراني -خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ها و شرکت‌های تابعه، نحوه پرداخت تسهیلات پست‌بانک به حوزه‌های فناوری اطلاعات ازمحل طرح اشتغال روستائی را تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: وی در ادامه این همایش که سوم دی‌ماه درسالن شهید قندی برگزارشد اظهارداشت: در حوزه طرح اشتغال زائی روستائی سهم حوزه فناوری اطلاعات به میزان ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که پست بانک آماده تامین مالی فعالان این بخش است.

فرحی ضمن تشریح و تبیین قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها و پرداخت تسهیلات ازمحل منابع صندوق توسعه ملی توسط این بانک گفت: با توجه به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی به طرح مذکور و تعیین پست‌بانک‌ایران به عنوان یکی از 5 بانک عامل، آماده اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی، حقوقی خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان هستیم.
مدیر عامل پست‌بانک‌ایران سهم بخش های اقتصادی در دریافت تسهیلات از سوی پست بانک را شامل؛ 45درصد سهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 15درصد فعالیت های خدماتی و فناوری اطلاعات و 40درصد سهم بخش های صنایع و معادن کوچک، گردشگری، صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف و سرمایه در گردش در روستاها و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت و نواحی صنعتی روستائی برشمرد.

فرحی درخصوص نرخ و مدت تسهیلات مذکور اظهارداشت: دوره مشارکت و ساخت حداکثر 2سال، دوره تنفس حداکثر یک سال، دوره بازپرداخت حداکثر 6سال و سرمایه در گردش نیز حداکثر 18ماه است که نرخ سود سالانه برای روستاهای محروم و عشایری و مرزی 4درصد، سایر روستاها 6درصد و سرمایه در گردش نواحی روستائی و شهرهای زیر 10هزار نفر جمعیت نیز 10درصد می باشد.

گفتنی است: در پایان گزارش وی، دو تن از فعالان حوزه‌های دانش بنیان و کارآفرینان‌ کسب‌و‌کارهای خرد و متوسط درخصوص پروژه های؛ آبیاری هوشمند و کسب‌و‌کارهای صنایع دستی روستائی توضیحات لازم را ارائه نمودند و از همکاری پست بانک ایران به جهت پرداخت تسهیلات تقدیر نمودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: