کد خبر: ۱۱۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 07 October 2017
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان این که نمایشگاه ها باید بسترساز همکاری های تجاری باشد عنوان کرد که ایران بنا دارد از خرید و فروش با چین به تولید مشترک صنعتی برسد.

 بانكداري ايراني -  مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان این که نمایشگاه ها باید بسترساز همکاری های تجاری باشد عنوان کرد که ایران بنا دارد از خرید و فروش با چین به تولید مشترک صنعتی برسد.

به گزارش ایسنا، سیدمجتبی موسویان در مراسم افتتاحیه پاویون اختصاصی استان جیجیانگ چین در نمایشگاه صنعت ایران با تاکید بر این که ایران باید همکاریهای تجاری خود را با بزرگترین شریک تجاری خود افزایش دهد عنوان کرد: در رابطه با همکاری با چین به دنبال این هستیم که خرید و فروش را به تولید مشترک، سرمایه گذاری مشترک و ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در ایران تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت اقتصادی چین برای ایران گفت: چین بزرگ ترین شریک تجاری ایران، برگ ترین سرمایه گذار در داخل ایران، بزرگترین ارائه دهنده خطوط فاینانس و بزرگ ترین مشتری محصولات نفت پتروشیمی کشور است که آن را را به یک شریک تجاری استراتژیک برای ما تبدیل می‌کند.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت  در ادامه با اشاره به شرط ورود به بازار شرکت های خارجی گفت: یک از اهدافی که به چین و دیگر کشور های شرکت کننده گفتیم که باید با شرکت های ایرانی همکاری خود را آغاز کنند تا سهم بیشتری از بازار را داشته باشند.
وی افزود: چین با یک و نیم میلیارد جمعیت بزرگ ترین بازار مصرف دنیاست و با توجه با این که سطح درآمدی برخی استان های چین بالا رفته است می توانیم برخی از محصولات سنتی خود مانند فرش و پسته را به آنها صادر کنیم.
موسویان همچنین با اشاره به طرح بزرگ چین برای احیای جاده ابریشم بیان کرد: در طرح جاده ابریشم ایران یکی از کشورهای مهم و ترمینال های اصلی جابه‌جایی کالا است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
استان جیجیانگ یکی از بزرگ ترین استان های چین است که با جمعیتی دو سوم جمعیت ایران و مساحتی معادله یک شانزدهم مساحت ایران تولید سالانه به ارزش  ۷۰۰ میلیارد دلار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: