کد خبر: ۱۱۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 27 September 2017
در دوران پسابرجام وضعیت تقاضای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری متحول شد.

  بانكداري ايراني - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران پسابرجام وضعیت تقاضای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری متحول شد.

به‌گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی سوم مهرماه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در روستای شوراب کبیر از توابع سامان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وضعیت سرمایه گذاری این استان در دولت تدبیر و امید به ویژه در دوران پسابرجام متحول شد.

وی با اشاره به اعطای 75 هزار میلیارد فاینانس برای 45 طرح مهم استان در دوران پسابرجام، تصریح کرد: کارخانه‌هایی اعم از کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد، پتروشیمی لردگان و فولاد سفیددشت از این منابع و ارز خارجی بهره‌مند شدند.

استاندار با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته 41 هزار و 900 فرصت شغلی در استان ایجاد شد، تصریح کرد: سال 95 نیز بیشترین فرصت شغلی معادل 14 هزار و 300 در استان ایجاد شد.
وی بهره‌برداری کامل از دهکده تفریحی ورزشی و توریستی شوراب کبیر را عاملی برای تحول اقتصادی، عمرانی، گردشگری و اشتغال استان دانست و گفت: برای احداث بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در سامان 10 هزار میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
استاندار با اشاره به اینکه بهره‌برداری کامل از بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور نیازمند بازه زمانی پنج ساله است، تصریح کرد: بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در زمینی به وسعت 256 هکتار احداث و بهره برداری می‌شود که فاز نخست این طرح 95 هکتار وسعت و یکهزار نفر اشتغالزایی دارد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری را نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به رونق تولید در کشوردانست و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری نیز با مشارکت مستقیم سرمایه گذاران آلمانی آغاز شد.
وی سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی طرح نیروگاه خورشیدی را به ترتیب 500 میلیارد ریال و 12 میلیون دلار گزارش کرد و گفت: این طرح در زمینی به وسعت 15 هکتار اجرا می‌شود و زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم می‌کند.
وی از رونمایی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان در هفته جاری خبر داد و گفت: با رونمایی و راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری استان روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و گرفتن پاسخ استعلام های مربوطه به صورت التکرونیکی و در کوتاه ترین زمان ممکن و حداکثر تا سقف یک ماه صورت می گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری را جزء استان‌های پیشرو کشور در رونمایی و راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری گزارش کرد و اظهار کرد: تسریع در روند پاسخ دهی به استعلام های سرمایه گذاری زمینه رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان را فراهم می‌کند.
سلیمانی دشتکی به اجرای مفاد قرارداد تولید پوشاک در مناطق روستایی این استان تأکید کرد و گفت: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، تجهیز و تقویت کارگاه‌های روستایی تولید پوشاک و رونق اقتصادی است .
استاندار با اشاره به اینکه استقرار صنایع پوشاک در روستاهای این استان، با اعتبار 720 میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و 550 نفر را در استان فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد همکاری در تامین مالی و اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی منتخب از طریق تشکیل و راه‌اندازی کارگاه‌های روستایی انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: