کد خبر: ۱۱۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - 24 August 2017
مشاور وزیر صنعت و معدن وتجارت گفت: دولت باید زیر ساخت‌های لازم برای بهبود روابط تجاری با کشورهای خارجی را فراهم آورد.
مشاور وزیر صنعت و معدن وتجارت گفت: دولت باید زیر ساخت‌های لازم برای بهبود روابط تجاری با کشورهای خارجی را فراهم آورد.

التیام زخم‌های کهنه تجارت با تقویت زیرساخت‌هامحمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت و قائم مقام سازمان توسعه تجارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: چالش بین ما و مدیران ارشدمان این است که ما معتقدیم در شکل‌گیری شرکت‌های زنجیره‌ای تأمین (تمام واحدهایی که در برطرف کردن نیاز مشتری مؤثرند) باید دولت را درگیر کنیم اما آنها این مهم را پذیرا نیستند.

وی در ادامه افزود: این موضوع سال گذشته در کار گروه اقتصاد مقاومتی مطرح شد و دولت نیز مکلف به اجرای آن شد. به عنوان مثال در تاسیس هایپر استارها و یا شرکت های پتروشیمی ابتدا دولت اقدام کرد و بعد از آن بخش خصوصی وارد شد.

مودودی تصریح کرد: متأسفانه خود بخش خصوصی با این موضوع به شدت مخالفت کرد و اتاق بازرگانی بعد از 4 ماه مهلت برای تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع، آن‌ را رد کرد.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: دولت باید پیش قدم شده و زیر ساخت های لازم برای بهبود روابط تجاری با کشورهای خارجی را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: زیرساخت هایی مانند افزایش تولید و بهبود روابط بانکی ، مسائلی است که بخش خصوصی نمی‌تواند در رابطه با آن تعهد بلند مدت بدهد و تنها خود دولت توانایی دارد تا با سرمایه گذاری و تهیه زمینه های لازم ، به آنها جامه عمل بپوشاند.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت در خاتمه یادآور شد: زخم‌های کهنه‌ای بر تن تجارت کشور است که البته التیام آنها نیاز به اقدامات زیربنایی داشته و زمان بر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: