کد خبر: ۱۰۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۶ - 27 June 2017
مشاور وزیر صنعت معدن تجارت گفت: متأسفانه بازارهای خارجی به رقابت بین برندهای ایرانی با یکدیگر تبدیل شده که این موضوع به لحاظ اصول تجاری درست نیست.
مشاور وزیر صنعت معدن تجارت گفت: متأسفانه بازارهای خارجی به رقابت بین برندهای ایرانی با یکدیگر تبدیل شده که این موضوع به لحاظ اصول تجاری درست نیست.


محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت ،معدن وتجارت و قائم مقام سازمان توسعه تجارت در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: 50 شرکت نمونه ملی کشور را در عرصه صادرات رصد کرده ایم که برند خود را در خارج از کشور به ثبت رسانده اند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شاهدیم برخی از شرکت‌ها در خارج از کشور از برندهای ایرانی کپی کرده و به‌راحتی محصولات خود را با نام ایرانی به فروش می رسانند و این نشان دهنده ضعف شدید شرکت های ما در زمینه بازاریابی است.

مودودی با بیان این موضوع که بسیاری از شرکت های صادراتی ما حتی یک دفتر در خارج از کشور ندارند، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما به‌عنوان حامی صادرکننده داخلی این است که به ارتقاء دانش تجاری شرکت های خصوصی کمک کنیم.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: متأسفانه بازارهای خارجی به رقابت بین برندهای ایرانی با یکدیگر تبدیل شده که این موضوع به لحاظ اصول تجاری، درست نیست.

وی اذعان داشت: باید با مشارکت دانشگاه‌ها و اتاق بازرگانی در ارتقاء دانش صادراتی و معرفی برندهای ایرانی در خارج از کشور فعالیت بیشتری داشته باشیم.

محمدرضا مودودی در پایان با انتقاد از سرفصل‌ها و محتوای کتاب‌های درسی در حوزه بازرگانی در دانشگاه‌های کشور، تأکید کرد: باید اقدام جدی در زمینه تغییر محتوای کتاب‌های درسی دانشگاهی در جهت نیازمندی های روز واقعی دنیا صورت دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: