کد خبر: ۱۰۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 04 May 2017
اتحادیه فوتبال قطر در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره بخشنامه ای را صادر و در اختیار باشگاه ها قرار داد که بازیکنان را با کارت های سیاه و سفید روبرو می کرد.
به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الرایه امروز در گزارشی ویژه از تصمیم غیرمنتظره اتحادیه فوتبال قطر برای اخراج ستاره های خارجی و پابه سن گذاشته از لیگ ستارگان قطر خبر داد که باعث شوک بزرگی در باشگاه ها و فوتبال این کشور شد.

به نوشته این روزنامه اتحادیه فوتبال قطر برخی از ستاره های سرشناس را در لیست بازیکنانی قرار داد که با دریافت کارت سیاه از فوتبال این کشور اخراج خواهند شد و برخی دیگر نیز کارت سفید می گیرند تا به تیم های دسته اول و دوم قطر کوچ کنند و بعد از یک سال دوباره این شانس را بیابند تا به لیگ ستارگان برگردند.
 
الرایه با اشاره به نام های سرشناسی همچون علی فریدون (الاهلی) ناتان (الریان) حمزه السنهاجی(السد) ویویان کواسی(العربی) محمد عرفه(الوکره) و ... از آنها به عنوان بازیکنانی نام برد که از اتحادیه فوتبال قطر کارت سیاه دریافت کرده و باید لیگ ستارگان را ترک کنند. گویا این تصمیمات در راستای کم کردن تعداد فهرست بازیکنان پا به سن گذاشته در تیم ها و باز کردن فضا برای بهره بردن از بازیکنان زیر 23 سال قطری برای بها دادن به جوانان اتخاذ شده است.

اتحادیه فوتبال قطر که برای میزبانی جام جهانی 2022 برنامه های گسترده ای تدارک دیده با این تصمیم به نوعی از سازمان لیگ فوتبال ایران الگوبرداری کرد که از چند سال پیش با کم کردن فهرست بازیکنان باشگاه ها هم از نظر مالی هم از نظر سن فوتبال کمک شایانی به جوان شدن فوتبال ایران بود. گرچه در راه اجرایی شدن این موضوع برخی باشگاه ها بلافاصله اعتراض خود را تقدیم این اتحادیه کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: