کد خبر: ۱۰۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 23 April 2017
محمدرضا خانی، مدیرعامل بانک سرمایه که هفته گذشته برکنار شد پشت پرده تحرکات بدهکاران بانکی برای تعیین مدیرعامل را فاش کرد.
بانكداري ايراني -محمدرضا خانی، مدیرعامل بانک سرمایه که هفته گذشته برکنار شد پشت پرده تحرکات بدهکاران بانکی برای تعیین مدیرعامل را فاش کرد.

 خانی در گفت‌وگو با فارس گفت: در ابتدای کار ما 6 ماه به بدهکاران کلان فرصت دادیم و پس از آن از کسانی که این بدهی را تعیین تکلیف نکرده بودند، شکایت کردیم. پس از آن تهدیدات علیه ما شروع شد؛ تهدیدات جانی و غیرجانی. وی افزود: با شماره‌های مختلف و ناشناس تماس می‌گرفتند و تهدید می‌کردند و حتی حربه‌هایی برای تطمیع هم به کار می‌بردند. ما گفتیم تنها راه‌حل مشکل شما پرداخت بدهی به بانک است. آخرین تهدیدی که شد این بود که گفتند تو را برمی‌داریم. گفتم خدا را شکر که این مسؤولیت از دوش ما برداشته می‌شود. خانی گفت: بانک طی 11 سال به خاطر بدهکاران کلانی که داشت، با نرخ‌ 37 درصد از بانک‌های دیگر وام گرفته بود اما به این بدهکاران کلان با نرخ 25 و 26 درصد پرداخت کرده بود که من این بدهی را صفر کردم. وی درباره رقم مطالبات بانک سرمایه گفت: رقم مطالبات بیش از 8 هزار میلیارد تومان است. 
پ
 بچه‌های وزارت اطلاعات به این بدهکاران گفتند اگر این بدهی را تسویه نکنید برای خودتان و خانواده‌تان مشکل ایجاد خواهد شد. این جلسه که تشکیل شد و بدهکاران با این تهدید روبه‌رو شدند، به این نتیجه رسیدند که مدیرعامل باید عوض شود. چون اگر مدیرعامل عوض شود، پیگیری ماجرا 4-3 ماه عقب می‌افتد و بدهکاران هم در این مدت لابی‌هایی می‌کنند و راهکارهایی برای رسیدن به خواسته‌های‌شان پیدا می‌کنند.

 خانی با اشاره به لابی بدهکاران با وزیر آموزش و پرورش (سهامدار اصلی بانک سرمایه) گفت: آقای هادی، نماینده آقای ریخته‌گران در هیات‌مدیره بود که مخالف تغییر مدیرعامل بود. حتی مقاومت هم کرد اما وزیر آموزش‌وپرورش آقای هادی را به دفترش دعوت می‌کند و وقتی آقای هادی از دفتر وزیر خارج می‌شود، تصمیم به امضای تغییر مدیرعامل می‌گیرد. تا قبل از آن جلسه بسیار مقاومت می‌کرد. به نظر می‌رسد تغییر مدیرعامل تصمیم وزیر بود. بدهکاران از طریق وزیر آموزش‌وپرورش فشار آوردند و از اسفند ماه فشار را بیشتر کردند. وی افزود: آقای فانی (وزیر سابق آموزش‌وپرورش)  دخالتی نداشت. انصافا کاری با بانک نداشت. البته یکی، دو جا مقابل شرکت‌های وابسته به  صندوق ذخیره فرهنگیان ایستادیم و به درخواست وام‌های کلان پاسخ منفی دادیم؛ 2 وام کلان می‌خواستند. یکی زمان آقای فانی بود و یکی هم زمان وزیر فعلی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: