کد خبر: ۱۰۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 19 April 2017
در دولت تدبیر و امید، ۵۴۰۰ طرح نیمه صنعتی با اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید، ۵۴۰۰ طرح نیمه صنعتی با اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، علی یزدانی در نشست با مدیران صنایع در اتاق بازرگانی کاشان اظهار کرد: در این دوره ۳۴۲۳ واحد که تعطیل شده بودند در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند که فعالیت ۱۰۸۱ واحد آن مربوط به سال گذشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: فعالیت این تعداد واحد صنعتی برای ۷۶ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده که بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح رونق اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی، چهار هزار میلیارد ریال بدهی شهرک‌های صنعتی کشور بابت جریمه پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: عقد قرار داد برای بیش از ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سازمان حمایت از سرمایه گذاری و امضای ۱۳۰ سند همکاری با کشورهای مختلف از دیگر اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی در سال گذشته، به میزان ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسیهلات دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین مدت به ۱۳ هزار و ۲۸۰ بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی اعتباری حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب پرداخت شد.

یزدانی تاکید کرد: دولت یازدهم، به دنبال ظاهرسازی و تبلیغات رسانه‌ای عملکرد خود نبوده است و این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی‌های گزارش‌هایی را علیه دولت منتشر می‌کنند که در عمل قابل اثبات نیست.

وی تصریح کرد: اگر نشر یاس و نومیدی به نفع نظام و کشور نیست و باید با رعایت انصاف هم خوبی‌ها را بیان کردو هم نقص‌ها را تذکر داد.

یزدانی افزود: توسعه اشتغال نیازمند فضای امید است و برای تحقق این هدف علاوه بر سرمایه گذار داخلی، صاحبان سرمایه از خارج کشور باید مایل به سرمایه گذاری در کشور ما شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاشان به لحاظ تعداد صنایع، ایجاد اشتغال و مقدار تولید کالا و صادرات نسبت به برخی مراکز استانهای کشور سرآمداست

هم‌چنین، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: ۳۸ خوشه صنعتی و کشاورزی در استان اصفهان فعالیت می کنندکه با برنامه ریزی انجام شده به زودی به ۵۳ خوشه افزایش خواهد یافت.

محمدجواد بگی افزود: به دلیل شهرت جهانی فرش دستبافت کاشان و تولید بیش از ۷۰ درصد ماهیان زینتی کشور در این شهرستان، ایجاد خوشه‌های صنعتی، رونق این دو صنعت در منطقه کاشان را به دنبال دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: