رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران تمایل دارد که 3 درصدی که برای هزینه طرح تحول آموزش مشخص شده است را کاملا به این امر اختصاص دهد گفت: در حال حاضر این دانشگاه 840 میلیارد تومان مطالبات وصول نشده از بیمهها دارد و با بدهی حجیمی که بیمهها به دانشگاه دارند این مساله امکانپذیر نیست.
علی جعفریان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بودجه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای طرح تحول سلامت گفت: مصوبه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یک درصد است و ما همیشه بیشتر از این مقدار را در امر آموزش هزینه میکنیم اما مشکلی که وجود دارد به بالانس کلی هزینههای دانشگاه برمیگردد چرا که وقتی تراز دانشگاه مثبت نیست، دانشگاه به هیچ وجه نمیتواند این هزینه کرد را درست انجام دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی این را دارد که 3 درصدی که برای هزینه طرح تحول آموزش مشخص شده است را کاملا به این امر اختصاص دهد گفت: اما مساله اساسی این است که متاسفانه نقدینگی به دست نمیآید چرا که در حال حاضر دانشگاه 840 میلیارد تومان مطالبات وصول نشده از بیمهها دارد و با بدهی حجیمی که بیمهها به دانشگاه دارند این مساله امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به مشکلات بودجهای دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل بدهی بیمهها گفت: در حال حاضر برای پرداختهای مستمر مشکلی نداریم ولی در پرداخت کارانه مشکلات جدی داریم و این در حالی است که دانشگاه در حال حاضر 6 ماه از پرداخت کارانه عقب است و کارانه مرداد و تیر 95 در بهمن ماه پرداخت شده است.
جعفریان محدودیت فیزیکی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی تهران بر شمرد و گفت: به دلیل قدیمی بودن دانشگاه و اینکه تقریبا در طول سالهای زیاد فضای جدیدی به آن اضافه نشده است، مساله محدودیت فیزیکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار جدی است و ناچار هستیم مرتبا در این مساله سرمایهگذاری کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان اظهار کرد: برنامه طرح تحول برنامه منطقی است و باید برای پیشروی دانشگاهها انجام شود اما اینکه چقدر میتواند موفقیت آمیز و عملیاتی باشد به همت دانشگاهها و شرایط و امکانات بر میگردد اما به طور کلی در اینکه این مدل فعالیت در ارتقای آموزش تاثیر گذار است شکی وجود ندارد و در دانشگاه علوم پزشکی تهران خوشبین هستیم که میتوانیم بخش عمدهای از برنامههای طرح تحول آموزش را پیش ببریم.