کد خبر: ۹۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 05 April 2017
تفاهمنامه رنو در حالی در غرفه نمایشگاه خودرو پاریس به امضا رسید که بعد از گذشت بیش از 6 ماه از آن تاریخ هنوز نهایی و به قرارداد تبدیل نشده است.
تفاهمنامه رنو در حالی در غرفه نمایشگاه خودرو پاریس به امضا رسید که بعد از گذشت بیش از 6 ماه از آن تاریخ هنوز نهایی و به قرارداد تبدیل نشده است.

به گزارش میزان، تفاهمنامه بی سر و صدای رنو و ایدرو در حالی در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو پاریس آن هم با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و معظمی رییس ایدرو به یک بمب خبری تبدیل شد که آن طرف نه خبری از وزیر صنعت طرف فرانسوی بود و نه معاون وزیر بلکه بالاترین مقام رسمی رنویی ها در آن جلسه مدیرعامل شرکت بود و در مقابل تیم تکمیل طرف ایرانی با حضور در غرفه رنو تفاهمنامه امضا کردند و عکس یادگاری گرفتند.
 
از آن روز بیش از 6 ماه گذشته و قراردادی که قرار بود تا پایان سال 96 به امضا برسد، حال به سال جدید ارث رسیده و باید دید چه زمانی نهایی و اجرایی خواهد شد.
 
قراردادی که حداقل در کوتاه مدت نه دولت را کوچک و نه بخش خصوصی را تقویت می کند و البته در نگاه مثبت رقابت را در بین خودروسازان بیشتر و تنوع و کیفیت محصولات را برای مشتریان داخلی بیشتر می کند.
 
14 فروردین امسال خبر نهایی شدن قرارداد رنو تا 2 هفته دیگر از سوی معظمی معاون وزیر صنعت و رییس هیئت عامل ایدرو رسانه ای شد و برخی از کارشناسان هم این مهم را تصدیق کردند اما در مقابل سکوت معنادار مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در مورد این قراداد همچنان ادامه دارد.
 
آنطور که معظمی در میان کارکنان سازمان گسترش در مراسم آغاز سال کاری جدید گفته: ابتدای سال ۹۶ بحث هلی کوپتر را با روس ها نهایی کردیم ، بحثی که کشور سال های طولانی دنبال می کند ، در سال گذشته بحث قرارداد رنو بود که به دلیل طولانی شدن مذاکرات موفق نشدیم که قرار داد را تا یایان سال ۹۵ امضا کنیم و ان شاءالله در این دوهفته کاری قرارداد را امضاء می کنیم.
 
گفتنی است معظمی پیش از این نیز در مورد جزییات این قرارداد در 24 اسفندماه سال گذشته گفته بود: در مدتی که اعلام شده ایدرو با رنو برای تولید خودرو قرارداد می بندد دل نگرانی ها از سوی نمایندگان مجلس، نهادهای نظارتی مطرح شده که در همه موضوعات تخصصی و کارشناسی که ارائه شده توجه خاص گردیده و شاید بخشی از زمان مذاکرات به همین دلیل طولانی شده است.
 
حال با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای و حضور رنو در این نمایشگاه باید دید باز هم برای نهایی شدن قرارداد ایدرو با این شرکت، طرف ایرانی با تمام قوا به غرفه رنو در این نمایشگاه می رود و امضا نهایی قرارداد آنجا انجام می شود و یا اینبار نعمت زاده با کوله باری از تجربه، شان کشور و جایگاه خود را بیشتر رعایت کرده و در شرایطی مناسب و با حضور همتای فرانسوی خود نمایشگاه شانگهای را قدم می زند و خودکار امضا قرارداد را می چرخاند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: