کد خبر: ۹۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - 01 April 2017
طی سال گذشته بیش از۳۸۰هزار نفر از زندانیان در کلاس های آموزش قرآن در بخش های مختلف قرائت، تفسیر، تجوید و… شرکت کرده‌اند.
 جهانگیر گفت: طی سال گذشته بیش از۳۸۰هزار نفر از زندانیان در کلاس های آموزش قرآن در بخش های مختلف قرائت، تفسیر، تجوید و… شرکت کرده‌اند.

رئیس سازمان زندان ها اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها در گفت‌وگو با  میزان اظهارکرد: طی سال گذشته بیش از۳۸۰هزار نفر از زندانیان در کلاس های آموزش قرآن در بخش های مختلف قرائت، تفسیر، تجوید و… شرکت کرده  اند.

وی قرآن و نماز را دو محور عمده برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن سازمان زندان ها در بین دستگاه های برتر در زمینه اقامه نماز طی سالیان اخیر نشان دهنده اهتمام جدی به این امر مهم در زندان هاست.

جهانگیر در ادامه بیان کرد: بیش از 77 هزار زندانی در کلاس های روخوانی، 58 هزار نفر در کلاس های روانخوانی و 33 هزار نفر در کلاس های تجوید شرکت کرده اند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه اضافه کرد: 18 هزار و 973 نفر از زندانیان موفق به حفظ یک جزء تا کل قران کریم شده اند که در رشته قرائت 13 هزار و 828 نفر، ترتیل 14 هزار و 950 نفر و اذان 10 هزار و 905 نفر آمار اعلام شده است .

وی تصریح کرد :با توجه به آموزه های مترقی دین مبین اسلام در تربیت انسان ها در مجموعه زندان های کشور تلاش شده است تا آموزش های دینی در راس برنامه های اصلاحی و تربیتی قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: