کد خبر: ۹۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 11 March 2017
امروز با حضور وزیر صنعت قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد که ۲۰ سال روی زمین مانده بود در مزایده ای به امضاء کنسرسیوم داخلی رسید.

امروز با حضور وزیر صنعت قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد که ۲۰ سال روی زمین مانده بود در مزایده ای به امضاء کنسرسیوم داخلی رسید.

به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در مراسم  امضاء قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد با اشاره به اینکه بیش از 2 سال است که جلسات متعددی برای این قرارداد برگزار شده است، اظهار داشت: قرار بود این پروژه توسط سرمایه گذاران دیگری انجام شود اما با گذشت چند سال احساس شد که آنها توان لازم را ندارند به همین دلیل مزایده ای را برگزار و در نهایت این کنسرسیوم توانست اجرای این پروژه را در دست بگیرد.

وی با بیان اینکه معدن مهدی آباد توانایی تولید 4 درصد روی جهان را دارد، افزود: این قرارداد 25 ساله است اما قابل تمدید هم است. با توجه به صحبت‌های مطرح شده قرار است ظرف 2 سال آینده 25 درصد این پروژه اجرایی شود. البته مقرر شده با اقدام به موقع بخش خصوصی در این قرارداد،‌ مزایایی برای ایجاد انگیزه در اختیار آنان قرار گیرد

وزیر صنعت با اشاره به اینکه البته باید حق و حقوق افرادی که قبلاً این پروژه را در اختیار داشتند پرداخت شود، گفت: در حال حاضر بسیاری از معادن کشور دست نخورده است و باید با فراهم کردن شرایط مناسب فضا را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم کرد. البته سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها هم باید کمک کنند و معدن‌کاران نیز باید حافظ مسائل زیست‌ محیطی و طبیعت کشور باشند ولی این به معنی آن نیست که کار معدن نباید انجام شود بلکه باید با رعایت همه جوانب فنی و زیست محیطی از ذخایر الهی استفاده کنیم

به گزارش تسنیم، مهدی کرباسیان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه  امروز با عقد این قرارداد طرحی که 20 سال به زمین مانده بود اجرایی شد، اظهارداشت: این قرارداد کنسرسیومی متشکل از 6 شرکت بخش‌های خصوصی با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری است که در آن کارخانه هایی به ظرفیت تولید 800هزار تن کنسانتره روی و همچنین 80هزار تن کنسانتره روی و نقره احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ذخایر معدن سرب و روی انگوران رو به اتمام است، افزود: همین امر نیاز 400 هزار تنی روی کشور را با مشکلاتی همراه ساخته بود که اجرای این قرارداد تا حجم زیادی این نگرانی ها را برطرف کرده است. در حال حاضر ذخیره قطعی معدن سرب و روی مهدی آباد 154 میلیون تن است که پیش بینی 700 میلیون تن را در این معدن داریم.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: زمان اجرای پروژه کارخانه 4 سال است که مدیران کنسرسیوم قول داده‌اند 25 درصد پروژه را تا دو سال بعد محقق کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: