کد خبر: ۹۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 11 March 2017
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان گفت: به ازای هر خانواده سهم ۵ میلیونی تخصیص یافت.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان گفت: به ازای هر خانواده سهم ۵ میلیونی تخصیص یافت.

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح بیشتر سهام عدالت گفت: با توجه به قوانین و مقررات تدوین شده برای اجرای طرح توزیع سهام عدالت برای هر فرد تا سقف یک میلیون تومان سهم از سهام بنگاههای مشمول واگذاری و حداکثر پنج میلیون تومان برای یک خانوار تخصیص یابد.

ابراهیمی بیان داشت: سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی، به صورت اقساط ده ساله با اولویت بازپرداخت اقساط از محل سود شرکت ها، تخصیص و دو دهک پایین درآمدی از ۵۰ درصد تخفیف در بازپرداخت اقساط برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد ثبت نام شده تا پایان سال ۱۳۹۴، مشمولان نهایی سهام عدالت محسوب می شوند افزود: سازمان خصوصی سازی ضمن انجام فرایند لازم برای قطعیت سهامداری آن ها، موظف است نسبت به تنظیم و ارائه صورتحساب تسویه اقساط به این مشمولان، پس از پایان دوره اقساط اقدام کند.

به گفته وی، مشمولان نهایی سهام عدالت که در زمان ارائه صورتحساب، مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی کشور و یا جزء روستائیان و عشایر فاقد شغل باشند، از ۵۰ درصد تحفیف در بهای سهام مورد واگذاری برخوردار می شوند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان با اشاره به اینکه سامانه www.samanese.ir از تاریخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۵ رونمایی و راه اندازی شده است، بیان داشت: مشمولان طبق جدول زمانبندی ذیل می توانند به سامانه مراجعه و صورتحساب خود را دریافت کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: ورود به سامانه سهام عدالت و کار با آن توسط مشمولن سهام عدالت مستلزم کسب راهنمایی اولیه است که از مشمولان درخواست می شود قبل از شروع کار با این سامانه، راهنمای آن را با دقت مطالعه و طبق آن اقدام کنند تا استفاده از خدمات سامانه برای آنان سریع و نتیجه بخش شود.

ابراهیمی یادآور شد: سامانه سهام عدالت با بانک اسامی و اطلاعات مشمولان سهام عدالت مرتبط بوده و خدمات آن  شاملاعلام مشمول بودن یا نبودن هر فرد در طرح سهام عدالت، اعلام وضعیت متوفی بودن مشمول ، صدور صورت وضعیت تسویه اقساط و صدور قبض پرداخت مانده ارزش تسویه نشده سهام عدالت است.

به گفته این مسئول، استفاده از سامانه سهام عدالت مشروط به ورود کد ملی و برخی مشخصات هویتی در سامانه است و ضرورت دارد این اطلاعات توسط شخص مشمول یا ولی، قیم و یا وکیل قانونی وی با دقت وارد سامانه شود و همچنین، درج شماره تلفن همراه معتبر در سامانه جهت برقراری تماس یا اطلاع رسانی سازمان خصوصی سازیاز  الزامات است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان اظهارداشت: تمامی مشمولان که در دوره ده ساله اجرای طرح سهام عدالت از ابتدای سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۳۹۴ ثبت نام شده قطعی در تعاونیهای سهام عدالت شهرستان ها بوده اند، می توانند از طریق این سامانه، ضمن کسب اطلاع از مشمول بودن، صورت وضعیت تسویه اقساط خود را مشاهده یا از آن نسخه چاپی تهیه کنند  لذا افرادی که طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در طرح سهام عدالت ثبت نام اولیه کرده، لیکن فرآیند ثبت نام خود را پس از دریافت دعوت نامه، تکمیل فرم اطلاعات و مراجعه به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان ها در سالهای مزبور ، تکمیل نکرده و ثبت نام نهایی نشده اند، مشمول سهام عدالت نیستند.

به گفته وی، مشخصات هویتی کلیه مشمولان سهام عدالت تا دی ماه سال ۱۳۹۵ از طریق سازمان ثبت احوال کشور اخذ و به روز رسانی شده و ملاک اعلام وضعیت مشمولین و ارایه صورت وضعیت تسویه اقساط است.

ابراهیمی در خصوص مشمولینی که طبق اطلاعات اخذ شده تا دی ماه ۱۳۹۵ از سازمان ثبت احوال کشور، جزو فوت شدگان تعیین شده اند،هم گفت:  متعاقبا از طریق سامانه سهام عدالت اطلاع رسانی خواهد شد.

مشاور وزیر اقتصاد اعلام کرد: مشمولین سهام عدالت از ۱۷/۱۲/۹۵ تا پایان شهریور ماه ۹۶ می توانند پس از مشاهده صورت وضعیت تسویه اقساط خود، در خصوص باقی مانده ارزش سهام که به طور کامل تسویه نشده ، نسبت به مبلغی که تمایل به پرداخت داشته و آن را در سامانه تعیین می کنند، یک قبض پرداخت دارای شناسه واریز از سامانه دریافت نمایند و مشمولانی که در صورت وضعیت خود از تخفیف برخوردارند، فاقد قبض پرداخت هستند و اکیدا نیز نباید هیچ وجهی به حساب دولت واریز کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: به منظور تسهیل بهره برداری افراد از این سامانه، رقم سمت راست کد ملی به عنوان عدد مجاز جهت مراجعه طی دوره ده روزه اول فعالیت آن به شرح ذیل تعیین شده است که پس از برنامه ده روزه اول فعالیت سامانه، تا پایان شهریورماه ۱۳۹۶ کلیه مراجعه کنندگان بدون محدودیت در عدد سمت راست کد ملی خود اجازه ورود به سامانه را دارند.

ابراهیمی اضافه کرد: پرداخت های مشمولین فقط از طریق بانک ملی ایران صورت خواهد گرفت و مشمولان می توانند مبلغ مد نظر خود را با استفاده از شناسه پرداخت و معادل مبلغ درج شده در قبض پرداخت که از سامانه دریافت می نمایند، پرداخت نمایند پرداخت هرگونه وجه درخصوص سهام عدالت به جز از طریق بانک ملی ایران غیرقانونی است و تقاضا می شود مشمولان محترم به طور اکید از پرداخت پول به هر روش دیگر اجتناب کنند.

وی با ارایه هشدارهای لازم در این خصوص گفت: تنها مرجع انتشار اخبار و اطلاع رسانی در خصوص سهام عدالت سامانه رسمی این سهام به نشانی samanese.ir  است و هر گونه اطلاع رسانی در خصوص سهام عدالت تنها از طریق این سامانه انجام می شود.

ابراهیمی تاکید کرد: خرید و فروش سهام عدالت و هر گونه پرداخت وجه برای ثبت نام و آزادسازی سهام عدالت ممنوع بوده وهیچ گونه مراجعه حضوری به درب  منازل برای ثبت نام سهام عدالت انجام نخواهد گرفت و در حال حاضر هیچ گونه ثبت نام جدید از مشمولین سهام عدالت نیز انجام نمی شود.

به گفته وی هر گونه اقدام به چاپ و توزیع کارت‌ها و یا فرم هایی تحت عناوین سهام عدالت و در ازای آن دریافت وجه غیرقانونی، ممنوع و غیرقابل استنادبوده و اطلاعات مربوط به مشمولین، مراحل کار با سامانه مذکور، سوالات متداول، اطلاعات پرتفوی سهام، وضعیت سود و ... از طریق سایت اعلام شده قابل دسترسی است.

نماینده وزیر اقتصاد در پایان گفت: مشمولین سهام عدالت می توانند برای دریافت پاسخ سوالات متداول در مورد طرح ساماندهی سهام عدالت، با سامانه‌ تلفن گویای سهام عدالت به شماره۸۳۳۳۸-۰۲۱ که به همین منظور در سازمان خصوصی سازی مستقر است، تماس برقرار کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: