کد خبر: ۹۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 18 February 2017
بانک صادرات بزرگترین بانک حاضر در بورس، گزارش عملکرد ۶ و ۹ ماهه حسابرسی نشده داد و به گفته یک مسئول قرار است طی دو هفته، اقدام به تکمیل اطلاعات کرده و تا قبل از پایان سال به بازار سهام باز گردد.
بانک صادرات بزرگترین بانک حاضر در بورس، گزارش عملکرد ۶ و ۹ ماهه حسابرسی نشده داد و به گفته یک مسئول قرار است طی دو هفته، اقدام به تکمیل اطلاعات کرده و تا قبل از پایان سال به بازار سهام باز گردد.

آخرین تحولات مربوط به بانک صادرات با ارایه پیش بینی درآمد حسابرسی نشده عملکرد 6 و 9 ماهه همراه شده است.

براساس این گزارش، "وبصادر" که با سرمایه 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر در بورس است،  برای سال مالی جاری 16 تومان سود برای هر سهم (حدود 924 میلیارد تومان) پیش بینی کرده بود اما در عملکرد 6 ماهه برای هر سهم 47 تومان زیان ( معادل 2.7 هزار میلیارد تومان) پیش بینی کرد.

این زیان در گزارش 9 ماهه بیشتر و به 753 ریال بالغ شده است.

با این حال هنوز خبری از گزارش عملکرد حسابرسی شده 6 ماهه نیست تا در کنار ارایه دیگر اطلاعات مانند اولین درآمد سال مالی آینده و نامه توضیحات مسئولان بانک به سازمان بورس ، امکان بازگشایی نماد ( که از اواخر تیر بسته شده ) فراهم شود.

در این رابطه یک مقام مسئول به بورس پرس اعلام کرد: بانک صادرات برخلاف دیگر بانک ها ، همه تکالیف مدنظر بانک مرکزی ( ذخیره و زیان حدود 3 هزار میلیارد تومانی ) را در صورت های مالی لحاظ کرده تا آخرین وضعیت حال و آینده آن برای همگان ، شفاف و روشن باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس ، گزارش 6 ماهه حسابرسی شده مشکلی برای ارایه ندارد و قرار است طی هفته جاری در کدال منتشر شود. همچنین درآمد تعدیل شده تا هفته آینده نهایی و ارایه خواهد شد.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که اولین درآمد سال مالی 96 چه زمانی ارایه خواهد شد و آیا "وبصادر" قبل از پایان سال جاری به بورس باز خواهد گشت یا خیر ؟ توضیح داد: ارایه بودجه 96 منوط به نهایی شدن گزارش عملکرد 6 ماهه شده و بانک صادرات پیش از پایان سال اقدام به انتشار آن در کدال خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای بازگشایی نماد هم نمی توان قول نیمه اول اسفند را داد اما تلاش می شود این رویداد در نیمه دوم اسفند و تا قبل از پایان سال جاری نهایی شود.

به گفته وی ، بانک صادرات حدود دو هفته پیش آگهی مزایده برخی دارایی ها را منتشر کرده تا در صورت فروش ، درآمد ناشی از آن را در صورت های مالی لحاظ کند.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: