کد خبر: ۹۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 10 February 2017
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین مزرعه خورشیدی فتوولتائیک در اراک به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین مزرعه خورشیدی فتوولتائیک در اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، این مزرعه خورشیدی به ظرفیت 100 کیلووات است که کار طراحی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی آن در مدت 6 ماه در اراک انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بهره برداری از نخستین مزرعه خورشیدی فتوولتائیک اراک در جمع خبرنگاران گفت: دولت به منظور تشویق سرمایه گذاران به فعالیت در زمینه انرژی های تجدید پذیر برق را با قیمت مناسب از فعالان این عرصه خریداری می‌کند و با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار می دهد.

محمدرضا نعمت زاده افزود: پرداخت یارانه یکی از چالش های موجود در این بخش است و باید منابع عمومی و خزانه دولت تامین شود. امید است با کاهش قیمت تمام شده در این بخش و افزایش یارانه ها مشوقی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امروز فعالیت نخستین مزرعه خورشیدی فتوولتائیک با ظرفیت 100کیلووات در اراک به صورت آزمایشی آغاز شده و شرکت فعال در این زمینه که در حال حاضر تولید کننده خطوط برق است، ایجاد نیروگاه پنج تا 10 مگاواتی را در دستور کار خود دارد.

نعمت زاده اظهار کرد: اگر خواستار پیشرفت در زمینه استفاده از انرژی های تجدید پذیر هستیم باید زمینه سرمایه گذاری در این بخش فراهم شود.

مزرعه خورشیدی فتوولتائیک با ظرفیت 100 کیلووات سالانه 180 مگاوات ساعت تولید خواهد داشت و برای این طرح پنج میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت گام هزینه شده است.

شرکت گام در شهرک صنعتی حاجی آباد اراک واقع شده و در این شرکت که طراح تولید کننده سازه‌های فولادی برج‌های انتقال نیرو و مخابراتی و مجری طرح های کلید تحویل انتقال و فوق توزیع برق فشار قوی و گالوانیزاسیون سازه های فولادی، 330 نفر اشتغال دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: