کد خبر: ۹۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
«مطالبه‌ای به نام کاهش محدودیت‌های زنان»، «اصولگرایان به دنبال دوقطبی جنسیتی درانتخابات هستند»، ‌«خشونت علیه مطلقه‌ها با عدم استخدام»، «مخالفان‌ هاشمی با اندیشه امام مشکل دارند» و «مسکن مهر تعادل بازار را به هم زد» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره سه شنبه 19 بهمن است.
 «مطالبه‌ای به نام کاهش محدودیت‌های زنان»، «اصولگرایان به دنبال دوقطبی جنسیتی درانتخابات هستند»، ‌«خشونت علیه مطلقه‌ها با عدم استخدام»، «مخالفان‌ هاشمی با اندیشه امام مشکل دارند» و «مسکن مهر تعادل بازار را به هم زد» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره سه شنبه 19 بهمن است.

** مطالبه‌ای به نام کاهش محدودیت‌های زنان
نگین باقری در این گزارش می نویسد: «اطاعت زن از شوهر در خروج از منزل واجب است»؛ این جمله به ظاهر کوتاه آن‌چنان با خود برای زنان محدودیت می‌‌آورد که در پاره موارد در زندگی‌های امروزی مشکلاتی را رقم زده است، چرا که نفع زنان در عدم محدودیت و حضور در جامعه است که می‌توانند توانایی‌های خود را شکوفا کنند، اما برخی مردان خود را محقق دانسته و درصدند که با هر ترفندی مانع حضور زنان در جامعه شوند. بر این اساس نیاز به تغییر برخی قوانین احساس شده است.

** اصولگرایان به دنبال دوقطبی جنسیتی درانتخابات هستند
محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفت وگو با آرمان گفت: واقعیت این است که آقای روحانی رای قابل توجهی در میان اصولگرایان اعتدالی در انتخابات سال آینده خواهد داشت. اصلاح‌طلبان نیز با توجه به مشکلات پیش روی کشور و شرایط فعلی جامعه، اجماع کاملی بر روی آقای روحانی در انتخابات96 دارند. اصلاح‌طلبان معتقدند آرای روحانی در سال 96 باید افزایش یابد. اصولگرایان برای مقابله با افزایش آرای رئیس‌جمهور راهکاری جز تخزیب ندارند. این دسته از اصولگرایان نتوانسته اند به اجماع بر روی یک گزینه دست یابند و تنها راهی که این جریان برای تضعیف آرای آقای روحانی دارند، این است که در انتخابات پیش رو فضای دو قطبی سیاسی - جنسیتی به وجود آورند.

**خشونت علیه مطلقه‌ها با عدم استخدام
طیبه سیاوشی شاه عنایت نایب رییس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با آرمان می‌گوید: ما همیشه می‌گوییم خشونت لایه‌های مختلفی دارد؛ یکی از این لایه‌های بسیار سنگین خشونت علیه زنان مطلقه، بیوه و... مساله استخدام است. در مورد دخترانی که در سنین بالا مجرد هستند و به نظر عامه مردم سن آنها گذشته است نیز این موضوع وجود دارد. خشونت‌هایی که علیه این زنان اعمال می‌شود، مشکلاتی را برای خانواده نیز به وجود می‌آورد و برای حل این مساله، ما نیازمند برخی آموزش‌ها هستیم؛ آموزش‌ها و بسترسازی‌های فرهنگی که باید در اولویت قرار گیرند. صدا و سیما و رسانه‌های مختلف در این زمینه نقش مهمی دارند. 

**مخالفان‌ هاشمی با اندیشه امام مشکل دارند
حسن یونس سینکی عضو هیات‌مدیره بنیاد باران در گفت وگو با آرمان بیان داشت: در رابطه با تاثیر گذاری مرحوم آیت‌ا...‌هاشمی و تلاش عده‌ای برای حذف او نکته‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه برخی مخالفان ‌هاشمی به طور کلی با اندیشه سیاسی امام مشکل دارند. نقش‌هاشمی در مقاطعی برای پاسداری از اندیشه سیاسی امام در حوزه مردم محوری بر کسی پوشیده نیست، به هر حال‌ هاشمی از نزدیک‌ترین یاران امام به شمار می‌رفت. افردی که مایل نیستند حتی نام و یاد‌هاشمی در این سطح نیز تاثیرگذار باشد به طور ماهوی با بخشی از اندیشه سیاسی امام که متکی است بر «میزان رای ملت است»، مشکل دارند.

** مسکن مهر تعادل بازار را به هم زد
بیت‌ا... ستاریان، اقتصاددان و تحلیلگر مسایل مسکن در گفت‌و‌گو با آرمان گفت: از ایراداتی که می‌توان به مسکن مهر گرفت، مکان یابی غلط آن است که در اثر تحمیل یک انتظار بد و طولانی به عرضه در بازار مسکن تعادل را بر هم زد و در حال حاضر وضعیت آشفته‌ای را ایجاد کرده است. فناوری‌های جدید در جریان طرح مسکن مهر به بدترین شکل ممکن به کار گرفته شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: