کد خبر: ۹۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 06 February 2017
مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به دور از دسترس بودن رسیدن صنعت بیمه به ضریب نفوذ ۷درصدی تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: همچنین ۵۰ درصد پرتفوی بیمه ها باید به بیمه زندگی اختصاص یابد.
 بانكداري ايراني - مدیرعامل بیمه ملت  با اشاره به دور از دسترس بودن رسیدن صنعت بیمه به ضریب نفوذ ۷درصدی تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: همچنین ۵۰ درصد پرتفوی بیمه ها باید به بیمه زندگی اختصاص یابد.

به گزارش بانكداري ايراني ، علیرضا ابراهیم پور در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست های بیمه مرکزی مبنی بر راه اندازی شعب بیمه و توسعه شبکه فروش در یک بازار رقابتی گفت: راه اندازی شعب بیمه و توسعه شبکه فروش یکی از راههایی است که مدنظر بیمه مرکزی بوده تا بتوان خدمات بهینه و باکیفیتی را به مردم ارایه دهیم، ضمن اینکه شعب فروش بیمه ها نیز باید شعار مشتری مداری را الگو کرده و خسارتها را دقیق پرداخت شود و مدیریت ریسک صورت گیرد.

وی افزود: ایجاد شعب بیمه، یکی از تکالیف بیمه مرکزی است و مجلس نیز مصوب کرده تا سهم بیمه های زندگی از پرتفوی بیمه ها، به ۵۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد، این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه نیز در این برنامه ۷ درصد در نظر گرفته شده که با توجه به گفته های رئیس کل بیمه مرکزی نیز، این عدد دور از دسترس است.

به گفته ابراهیم پور، بر اساس پیش بینی های بیمه مرکزی، ضریب نفوذ بیمه حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳.۵ درصد خواهد رسید، این در حالی است که بیمه هایی همچون ملت نیز در جهت توسعه خدمات و افزایش سهم بیمه های زندگی در حال حرکت هستند و امیدواریم بتوانیم شرکت مستقل بیمه زندگی راه اندازی کنیم.

مدیرعامل بیمه ملت از تفکیک معاونت فنی به بیمه زندگی و غیرزندگی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این کار مطابق با آیین نامه ۶۸ و مواد ۲۱ و ۲۲ آن صورت گرفته که باید حساب بیمه های زندگی و سرمایه گذاری مجزا شود تا حقوق بیمه گذاران حفظ گردد.

علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل بیمه ملت در مراسم افتتاح اولین شعبه این بیمه به مناسبت دهه فجر از راه اندازی شعب دیگر این شرکت در 8 استان دیگر خبر داد و گفت : قصد نداریم در همه استان‌ها شعبه بزنیم زیرا هدف‌گذاری تأسیس شعبه در 10 استان است که نیروهای آن از کارمندان خود شرکت انتخاب می‌شوند و همچنین از این 10 استان در 5 استان ساختمان آن هم‌اکنون وجود دارد. بنابراین هزینه زیادی به شرکت تحمیل نمی‌شود.

وی درباره مدیریت مطالبات معوق این شرکت گفت: برای ساماندهی مطالبات معوق مدیریت وصول مطالبات تشکیل شد و به صورت سازمان‌یافته و با دسته بندی مطالبات اقدام به وصول مطالبات کرد.

مدیرعامل بیمه ملت با اعلام این نکته که بخشی از مطالبات شرکت وصول شده و 2 مورد از پرونده‌ها به مشکل حقوقی برخورد کرده، خاطر نشان کرد: برای سایر مطالبات هم در حال مذاکره هستیم و تا 6 ماه آینده وضعیت مطالبات معوق شرکت به نقطه بهینه خواهد رسید.

وی حجم مطالبات معوق شرکت را  80 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود 40 میلیارد تومان آن به هواپیمایی آسمان مربوط می‌شود. در خلال مذاکرات با این شرکت به توافق رسیدیم و به زودی مطالبات شرکت از هواپیمایی آسمان وصول می‌شود.

مدیرعامل بیمه ملت درباره علل تغییر متعدد مدیران پس از شکل‌گیری مدیریت جدید گفت: به طور طبیعی هر وقت که مدیریت کلان یک نهاد تغییر می‌کند سایر مدیران هم تا حدودی تغییر می‌کنند که معمولاً این اقدام به دلایل مختلف انجام می‌شود.

ابراهیم‌پور ادامه داد: برخی به دلیل همسویی جایگزین می‌شوند و برخی به دلیل عدم تمایل به ادامه همکاری از ادامه فعالیت در آن پست صرف‌نظر می‌کنند اما یکی از اهداف تغییر مدیران اجرای استراتژی توسعه‌ شرکت بیمه ملت بود.

مدیرعامل بیمه ملت از برنامه این شرکت برای تأسیس شرکت تخصصی بیمه زندگی با مشارکت 4 سهامدار دیگر خبرداد و اظهارداشت: طبق ضوابط بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه حداکثر 20 درصد سهم می‌توانند داشته باشد بنابراین با 4 شرکت دیگر در این زمینه مذاکره کرده‌ایم که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بانک رفاه و صندوق تأمین اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: اگر این برنامه نهایی شود ما دومین شرکت تخصصی بیمه زندگی را راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرعامل بیمه ملت افزایش سهم بیمه ملت از پرتفوی صنعت بیمه، افزایش سرمایه از 285 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان تا پایان امسال و اجرای 2 طرح بیمه همراه خیرین و توسعه بیمه مستمری زنان خانه‌دار را از برنامه‌های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: