کد خبر: ۹۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 25 January 2017
حجت‌الاسلام رئیسی دیروز در مراسم نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هم به این معناست که امروز بشریت می تواند از سیره امام رضا (ع) مدنیتی ارزشمند و زندگی بهتر ایجاد کند و جلو گسترش الحاد ، ترور و خشونت، تهدیدات سیاسی، مفاسد و مظاهر فساد در جامعه اسلامی را بگیرد.
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 6 بهمن در تیتر نخست، نوشت: حجت‌الاسلام رئیسی دیروز در مراسم نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هم به این معناست که امروز بشریت می تواند از سیره امام رضا (ع) مدنیتی ارزشمند و زندگی بهتر ایجاد کند و جلو گسترش الحاد ، ترور و خشونت، تهدیدات سیاسی، مفاسد و مظاهر فساد در جامعه اسلامی را بگیرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان نوبخت: جریمه وام‌های تا 100میلیون تومان بخشیده می‌شود، آورد: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران، با اشاره به گزارش امیدوار کننده از اصلاح نظام بانکی که در هیات‌وزیران آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب رسیده است، اظهار داشت: با تصویب آیین‌نامه اجرایی تبصره 35 قانون بودجه سال 95 کل کشور، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه شش بانک دولتی، از سوی دولت فراهم شد. نوبخت افزود: با این اقدام صورت‌های مالی بانک‌ها اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات‌دهی آنها افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: در این آیین‌نامه به بانک‌های عامل دولتی اجازه داده شد نسبت به بخشودگی جرائم کسانی که تسهیلات زیر 100 میلیون تومان دریافت کرده‌اند، اقدام کنند و دولت موظف شد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان اقدام کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر افرادی که زیر 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک‌ها جریمه را و دولت سود آن را پرداخت خواهند کرد.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان مسجدجامعی: کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو تشکیل شود، نوشت: احمد مسجدجامعی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر با اشاره به رفتار مهربانانه مردم برای پاسداشت جایگاه آتش نشانان شهید، گفت: این رفتار دلسوزانه مردم رافع مسئولیت ما نیست و نباید در سایه این محبت، تقصیرها را فراموش کنیم. رئیس سابق شورای شهر تهرانبا بیان این که پیشنهاد داده‌ام که کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شود،افزود: باید به جای بیان حرف‌های احساسی، به بررسی تقصیر و قصورها بپردازیم. مسجدجامعی با بیان این که همیشه بعد از وقوع حادثه موجی از احساسات ایجاد می‌شود اما پس از مدتی فروکش می‌کند، تاکید کرد: باید با بررسی ناکارآمدی‌ها از تکرار آن جلوگیری کنیم. عضو شورای شهر که چند روز قبل در پی وقوع این حادثه استعفایش را به خاطر حضور در شورا و رسیدگی به حادثه پلاسکو از هیات رئیسه شورا پس گرفته بود، افزود: شغل پلاستیک فروشی در کل مجموعه نبوده هر چند که اسم ساختمان پلاسکو است. داخل راهروها و راه پله‌ها هم به هیچ وجه انبار کالا نبوده است.

این روزنامه با بررسی عنوان آخوندی: قابلیت زندگی در کلانشهرها در حال کاهش است، آورد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد شهرسازی ریل‌پایه بسیار ژرف و عمیق است، افزود: شهرسازی ریل‌پایه پاسخی به جنبه‌های اصلی پایه‌های زندگی مدرن در ایران است. به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در بازنگری زندگی مدرن در آستانه بحران قرار داریم، گفت: از هم گسیختگی اجتماعی و فروپاشی سرمایه اجتماعی و گسترش رابطه فقر وغنا قابل مشاهده است. وی گفت: کاهش قابلیت زندگی در کلان‌شهرها نکته مهمی است،به طوری که امروز 56 میلیون نفر شهرنشین داریم که 19 میلیون نفر در بدمسکنی مطلق هستند که در حاشیه شهرها و بافت‌های میانی قرار دارند. نامبرده به کاهش سرعت و حرکت در شهرها اشاره کرد و گفت: امروز میانگین سرعت در شهرها به 25 کیلومتر و در ساعات پیک به 7 کیلومتر در ساعت کاهش یافته و این یعنی حرکت در شهرها دچار مشکل است. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان ترامپ فرمان خروج آمریکا از پیمان «ترانس پاسیفیک» را صادر کرد، نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمانی را امضا کرد که به مشارکت آمریکا در توافقنامه تجارت آزاد ترانس‌پاسیفیک موسوم به «تی‌پی‌پی» پایان داد. این توافقنامه که «توافق همکاری‌های دو سوی اقیانوس آرام» نیز خوانده می شود با هدف مقابله با افزایش نفوذ اقتصادی چین تنظیم شده و قصد داشت قوانین تجاری را برای قرن 21 وضع کند. گرچه این توافقنامه در سال 2015 امضا شد ولی هنوز اجرایی نشده است .12 کشور شامل استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور، ویتنام و آمریکا که این توافقنامه را امضا کرده‌اند، 40 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند. «تی.پی.پی» که بزرگترین توافق تجارت آزاد جهان است در کنگره آمریکا به تصویب نرسید. رئیس‌جمهور آمریکا هنگام امضای فرمان خروج آمریکا از توافق همکاری‌های دو سوی اقیانوس آرام گفت: کاری که الان انجام دادیم کار بزرگی برای کارگران آمریکایی است. این در شرایطی است که دولت باراک اوباما مذاکراتی را درباره این توافقنامه تجاری انجام داده بود.

«ظریف: بدخواهان در تلاشند اطمینان جهان را نسبت به ایران سلب کنند» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: