کد خبر: ۹۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 01 January 2017
رئیس‌ جمهوری دیروز در دیدار «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه، با بیان این که امروز پس از پیروزی حلب شرایط خوبی برای انجام اقدامات میدانی علیه تروریست‌ها و فعالیت های سیاسی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد اقدامات آینده برای حل بحران سوریه و مذاکرات صلح، منجر به حاکمیت دمشق بر کل سوریه، ایجاد امنیت برای مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور شود.
روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 12 دی در تیتر نخست، نوشت: رئیس‌ جمهوری دیروز در دیدار «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه، با بیان این که امروز پس از پیروزی حلب شرایط خوبی برای انجام اقدامات میدانی علیه تروریست‌ها و فعالیت های سیاسی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد اقدامات آینده برای حل بحران سوریه و مذاکرات صلح، منجر به حاکمیت دمشق بر کل سوریه، ایجاد امنیت برای مردم سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان نیازمند سنت آیت الله‌العظمی موسوی اردبیلی در امر قضاوت هستیم، آورد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در همه مقاطع نقش خود را ایفا کردند، گفت: ایشان در آن دوره نقش یک پشتیبان بزرگ را داشتند و سالم زندگی کردند و بسیار متواضع بودند و با دقت حرف می زدند و هر چیزی که شما فکر می کنید یک آدم بزرگ باید داشته باشد را دارا بودند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در حسینیه جماران، گفت: از زمانی که من آیت الله موسوی اردبیلی را شناختم به تناسب زمان وظایف خود را انجام می دادند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بنا بود مقاطع زندگی ایشان را بگویند خیلی مفید بود که مردم بدانند چه شخصیتی را از دست دادند. سنت ایشان در قضاوت را باید ادامه می دادیم. ما بنا بود اسلامی قضاوت کنیم؛ امروز این طور نیست و باید روزی باز کسی مثل آیت الله موسوی اردبیلی با همان روحیات این روش را احیا کند.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان انتقال تمامی حساب‌های دولتی به بانک مرکزی، نوشت: بانک مرکزی در آینده‌ای نه چندان دور محل تمرکز تمام حساب‌های دولتی خواهد شد و بانک‌ها از پول‌های خاص این حساب‌ها خالی می‌شود. مسعود رحیمی مدیر اداره‌ معاملات ریالی بانک مرکزی در گفتگو با ایسنا درباره اینکه چرا قانون‌گذار در قانون پولی و بانکی و برنامه ششم توسعه بر انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی تاکید داشته و شورای پول و اعتبار هم تسریع در روند تحقق این طرح را مورد توجه قرار داده است، گفت:
بانک مرکزی طبق ماده‌ (12) قانون پولی و بانکی، به عنوان بانکدار دولت شناخته شده و موظف به نگاهداری حساب‌های دولتی و انجام‌ عملیات بانکی داخل و خارج از ایران بوده است؛ اما ساختار متمرکز این ‌بانک و فقدان شعبه‌ و واحد عملیاتی در سراسرایران از دهه‌های قبل منجر به آن شد که وظایف عمده‌ شعبه‌ای مربوط به ایفای تکالیف بانکداری دولت و بویژه نگهداری حساب‌های دولتی به طور موقت به برخی بانک‌های دولتی واگذار شود.

آمادگی ایران برای گسترش مناسبات با اتحادیه اروپا، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: رئیس جمهوری در دیدار سفیر جدید آلمان در تهران، از این کشوربه عنوان نخستین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا نام برد و تاکید کرد که دو کشور از توانمندی‌ها و امکانات گسترده ای برخوردارند که این توانمندی‌ها باید برای ایجاد جهشی در همکاری‌های مشترک در همه حوزه‌ها، به کار گرفته شوند. ‌روحانی گفت: آلمان همواره برای ما کشوری با روابط خوب سنتی در اروپا تعریف شده است و تهران از گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط با برلین، استقبال می کند. رئیس جمهوری در دیدار سفیر جدید رومانی در تهران هم تاکید کرد که ایران از گسترش همکاری در همه عرصه‌ها با اتحادیه اروپا و از جمله رومانی استقبال می کند. ‌روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و رومانی ظرفیت‌های زیادی برای تقویت همکاری‌های مشترک دارند که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان عربستان روستاهای خود را برای جلوگیری از پیشروی یمنی‌ها بمباران کرد، آورد: نیروی هوایی عربستان، برای مقابله با پیشروی یمنی‌ها، مناطق تحت تصرف انصارالله و ارتش یمن در «نجران» و «جیزان»‌، واقع در جنوب خاک خود را به شدت بمباران کردند. در این رابطه، منابع امنیتی گفتند: در پی پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق خاک عربستان، جنگنده‌ها و بالگردهای سعودی، دست کم 40 بار به روستاهای «الدحره» در «الخوبه» نجران و 25 بار به روستای «قوی» در «جیزان» عربستان، که در تصرف نیروهای یمنی قرار دارند، حمله کردند. جنگنده‌های عربستان سعودی همچنین در ادامه تجاوز به یمن نیز، برخی از استان‌های این کشور را هدف حملات هوایی قرار دادند. در این راستا، شبکه خبری «السمیره» گزارش داد: جنگنده‌های عربستان با حمله به استان صعده، سه بار منطقه «آل الصیفی» شهرستان «سحار»، دو بار مناطق «محدیده» و «یسنم» شهرستان «باقم» و یک بار نیز منطقه «الحصامه» شهرستان «الظاهر» را هدف قرار دادند.

«28 کشته و 50 زخمی در انفجارهای تروریستی بغداد» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: