کد خبر: ۹۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 01 January 2017
با سفر نوری مالکی معاون اول رییس جمهوری عراق و ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه به کشورمان تهران محور رایزنی های منطقه‌ای شده است.
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 12 دی، نوشت: با سفر نوری مالکی معاون اول رییس جمهوری عراق و ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه به کشورمان تهران محور رایزنی های منطقه‌ای شده است.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان غرب سال نو میلادی را در سایه وحشت از حملات داعش آغاز کرد، آورد: مردم اروپا و آمریکا سال نو مسیحی را در حالی امروز آغاز کرده‌اند که ترس از حملات تروریستی باعث افزایش شدید و بی‌سابقه تدابیر امنیتی در این کشورها شده است و ده‌ها هزار پلیس و نیروی امنیتی در حال آماده باش به سر می‌برند و خیابان‌ها را قرق کرده‌اند تا جلوی هر گونه حملات تروریستی را بگیرند. این وحشت هدیه‌ای است که آمریکا و دولت‌های اروپایی از بازار غرب آسیا برای ملت‌هایشان به ارمغان آورده‌اند. طی پنج سال گذشته اروپا و آمریکا هزاران تروریست تکفیری را از سراسر جهان جمع و به سوریه و عراق روانه کردند و از هیچ حمایتی از آنها فروگذار نکردند حال با شکست از جبهه مقاومت در سوریه و عراق بسیاری از تروریست‌های چشم آبی غربی راهی اروپا و آمریکا شده‌اند و جشن‌های کریسمس زمان مناسبی است تا نیات شیطانی خود را برای کشتن بی‌گناهان عملی کنند.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان پرداخت وام 2میلیارد تومانی به کارآفرینان مناطق محروم با سود 8 درصدی، نوشت: رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از پرداخت تسهیلات 2میلیاردتومانی به هرکارآفرین در مناطق محروم 31 استان کشور خبرداد. محمد سعیدی‌کیا درنشست خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی کیهان مبنی بر اینکه بنیاد چه حمایتی از کارآفرینی در روستاها انجام می‌دهد؟گفت: یکی از کارهای مهم برای کارآفرینی در روستاها حمایت از بخش خصوصی و مردمی است زیرا بخش‌های دولتی عمدتا درکارآفرینی موفق نیستند. وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان بنیادعلوی، بانک سینا و 31 استانداری کشوربرای کارآفرینی در مناطق محروم گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقررشده که بانک سینا به هر استان 20میلیاردتومان تسهیلات کارآفرینی بدهد که از این مبلغ به هرکارآفرین 2میلیاردتومان وام اختصاص یابد.البته سود این وام‌ها 18درصد خواهد بود که 5درصد از این سود را بنیادعلوی ،5درصد را استانداری و 8درصد مابقی را شخص کارآفرین می‌پردازد.

2 انفجار انتحاری در مرکز بغداد 28 شهید و 50 زخمی برجای گذاشت، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: تروریست‌های داعش با انجام دو عملیات انتحاری در مناطق مرکزی و پرجمعیت پایتخت عراق، 28 نفر را شهید و 50 تن دیگر را هم زخمی کردند. دو عضو داعش دیروز مردم عراق را در بازار منطقه «السنک» واقع در مرکز شهر بغداد، با انفجار کمربندهای حامل مواد منفجره، هدف قرار دادند. طبق گزارش‌های منتشر شده در این دو انفجار انتحاری، 28 نفر شهید و 50 تن زخمی شده‌اند. علاوه بر آن، خسارات مالی سنگینی نیز به مغازه‌ها و ساختمان‌های اطراف وارد شده است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفته است. گفته می‌شود احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان تمام نامزدهای انتخاباتی آمریکا دچار اختلالات روانی، عقلی یا جنسی بوده‌اند، آورد: با نگاهی گذرا به شخصیت رؤسای جمهور آمریکا در ادوار مختلف می‌توان متوجه شد معمولا این اشخاص دچار اختلالاتی بوده‌‌اند. شاید معروف‌ترین رسوایی تا قبل از ظهور پدیده‌ای همچون ترامپ، «بیل کلینتون» بود که رابطه مخفی‌اش با پنج زن بر ملا و برای پاسخگویی به دادگاه احضار شد. اما اکنون با انتخاب ترامپ که انتشار مکالمه به قول خودش در گوشی با «جب بوش» هویت واقعی او را نشان داد و آبروی او را ریخت همگان به خوبی دانستند که ارزش‌های اخلاقی در آمریکا مرده است و دیگر کسی به آن توجهی ندارد. با این وجود «باندون توربویل» تحلیلگر ارشد گلوبال ریسرچ معتقد است که ترامپ هرقدر هم که گزینه نامناسبی باشد بدتر از کلینتون نیست و کلینتون بدترین گزینه ممکن برای ریاست جمهوری آمریکا بود. نویسنده کتاب‌های «حمله به دمشق»، «یورش آمریکا به سوریه»، و «36 دلیلی که کلینتون نباید رئیس‌جمهور شود» در رابطه با این موضوع و موضوعات مشابه با کیهان هم کلام شده است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «کدخدایی:«فتنه» همچنان ملاک بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات است» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «نگهدار: سبزها از آمریکا و اروپا خواستند ایران را تحریم کنند» و در ستون یادداشت میهمان عنوان «هشدار! نفوذ آموزشی با سند 2030» را انتشار داد.
برچسب ها: عراق ، نوری مالکی ، سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: