کد خبر: ۸۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
لزوم اصلاحات و احیای دوباره اساس نامه صندوق اندوخته ازدواج به عنوان مهم ترین سیاست های کلان برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : لزوم اصلاحات و احیای دوباره اساس نامه صندوق اندوخته ازدواج به عنوان مهم ترین سیاست های کلان برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

ضرورت اصلاح اساسنامه صندوق اندوخته ازدواجمحمداسماعیل سعیدی نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احیا و اصلاحات اساسنامه  صندوق اندوخته ازدواج در مجلس شورای اسلامی؛ اظهار کرد : اساسنامه اولیه صندوق اندوخته ازدواج در سال 84 با هدف تسهیل ازدواج جوانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ولی متاسفانه به دلیل برخی از مسائل حاشیه ای از مسیر اصلی خود منحرف شد؛ در ادامه نیز برخی افراد اقدام به استفاده این تسهیلات در بخش کارآفرینی کردند که در نتیجه با پیگیری نمایندگان مجلس این اساس نامه برای ارائه اصلاحات و احیای دوباره به کمیسیون تلفیق برای بررسی و ارائه نتیجه نهایی تحویل داده شد . 

وی ادامه داد : مصوبات صندوق اندوخته ازدواج در 13 بند پیش بینی شده است که شامل پرداخت ودیه مسکن ، ارائه تسهیلات رفاهی مانند در اختیار گذاشتن تالارهای فرهنگی و اماکن رفاهی برای برگزاری مراسم جشن ازدواج به صورت رایگان و همچنین ارائه تسهیلاتی مانند وام های 10 میلیونی بدون بهره  است. 

سعیدی تصریح کرد : این صندوق ابتدا در قالب صندوق مهر امام رضا (ع) و اکنون مهر کار آفرین به جوانان خدمات ارائه می دهد و در تلاش هستیم تا با اصلاحات و احیای دوباره تسهیلات ازدواج در صندوق اندوخته ازدواج به عنوان مهم ترین مصوبه های برنامه ششم توسعه و با اخذ تصمیم نهایی و برگزاری جلساتی در کمیسیون تلفیق این طرح دوباره در سال 96 اجرایی شود . 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : کمیسیون تخصصی جوانان،کارگروه های جوانان و ازدواج برای احیای دوباره صندوق اندوخته ازدواج تشکیل شده است تا بتواند با تسهیل ازدواج مشکلات پیش رو جوانان را برطرف کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: