کد خبر: ۸۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 14 December 2016
بسیاری از دلایل توقف نمادها می پرسند و گروهی هم از دلایل بازگشایی نماد کنتور سازی ایران پرسش دارند. به نظر می آید که اکنون به جهت پرهیز از سوداگری و سفته بازی های بی دلیل که گاه شانه به تبانی می زند ، نماد سهام در بازار متوقف می شود.
بسیاری از دلایل توقف نمادها می پرسند و گروهی هم از دلایل بازگشایی نماد کنتور سازی ایران پرسش دارند. به نظر می آید که اکنون به جهت پرهیز از سوداگری و سفته بازی های بی دلیل که گاه شانه به تبانی می زند ، نماد سهام در بازار متوقف می شود. 

تمرکز سوداگری بر سهام کوچک بازار در حالی که نه سهامدار عمده و نه مدیران شرکتها روند سهم و سودآوری ذهنی سوداگران را تایید می کنند ، نمونه از از رفتار های فرصت طلبانه است که گویا سیاست تازه نهاد ناظر بر متوقف کردن آنان قرار گرفته است.

با آزاد سازی حلب در سوریه ، سیل آمال و آرزوهای سرمایه گذاران برای صادرات کالا و برپا کردن دوباره زیر ساختهای کشور سوریه به مانند اتفاقی که برای موصل در ذهن سرمایه گذاران رخ داد ، در حال شکل گیری است. صادرات سیمان ، تیر آهن و قراردادهای تازه برای شرکتهای ساختمانی که هنوز در تهران و کیش ساختمانهای ده ساله نیمه تمام دارند ، از جمله برنامه های خیالی سرمایه گذاران برای این صنایع است ، اما چه سود که دنیای واقعی با قراردادهای ذهنی متفاوت است.

در حالی قیمتهای جهانی فلزات آهنی و مواد وابسته در بازارهای چین رو به رشد است که رکود عمیقی صنعت فولاد را در اقتصاد ایران فرا گرفته است. این در فضایی است که قیمت معاملات در بورس کالا نیز افزایشی بوده است ، اما سرمایه گذاران کمتر از انتظارات پیشینی در بازار سهام به این موارد واکنش نشان می دهند. دلایل متعددی برای این رفتار وجود دارد .

بازار روز گذشته با توجه به رشد قیمت محصولات فلزی و نفت در دنیا، با وجود شروعی هیجانی، پس از طی کردن ساعتی از معاملات روند منفی به خود گرفت و افزایش عرضه های تاب و توان بسیاری از نمادها گرفت. از بعد تکنیکالی نیز مواجهه شاخص با مقاومت مهم خود در 82 هزار واحد، بی تاثیر بر روند بازار نبوده و در کنار آن کاهش تب و تاب اولیه روز در بازار جهانی  و ثبات دلار در بازار ارز، رقم زنندگان تعادل منفی در بازار بودند.

ارسال گزارش های شش ماهه از سوی برخی بانک ها از جمله صادرات و ملت، این گروه را به بازگشایی نماد نزدیک تر کرده است. اما زیان سنگین بانک ها در گزارش شش ماهه ابتدایی سال، چشم سهامداران را هراسان تر از گذشته کرده و به نظر می رسد تحرکات بازار سرمایه با پیش بینی زمان نزدیک برای بازگشایی در این گروه، محدود تر شده و همچون اسفند 93، تا زمان بازگشایی نماد این گروه بازار روندی مردد و نوسانی از خود به جای بگذارد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: