کد خبر: ۸۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 16 November 2016
سخنگو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام ۱۳ دلیل برای طرح استیضاح وزیر اقتصاد از ارسال این طرح به هیات رئیسه مجلس در ابتدای هفته آینده خبر داد.
سخنگو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام ۱۳ دلیل برای طرح استیضاح وزیر اقتصاد از ارسال این طرح به هیات رئیسه مجلس در ابتدای هفته آینده خبر داد.

 حسین مقصودی با اعلام موضوع استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی به تسنیم گفت: با توجه به انتظار نمایندگان همه طیف های مجلس از قبیل اصولگرا و اصلاح طلب و همچنین مردم در خصوص ترمیم بخش اقتصادی، اقدامی صورت نگرفت. 

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان تاکنون نامه استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کرده اند گفت:در روزهای آینده امضاهای بیشتری از نمایندگان اخذ خواهد شد و در ابتدای هفته بعد این طرح به هیئت رئیسه ارسال می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: 13 دلیل اصلی موجب شده تا نمایندگان اقدام به استیضاح وزیر اقتصاد کنند که عبارتند از عدم توجه عملی به سیاست های ابلاغی رهبری به خصوص در موضوع اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، تعطیلی و ورشکستگی  کارخانجات و تولیدی ها که سبب افزایش رشد نرخ بیکاری در کشور شده است. 

مقصودی در توضیح سایر دلایل استیضاح وزیر به عدم تناسب بهره های بانکی با تورم اعلامی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: این موضوع بویژه برای تولید کنندگان مشکلاتی را ایجاد کرده است، همچنین تعطیلی وام های ازدواج و تولیدی به دلیل سخت گیری های بیش از حد و بهره بالا از سایر دلایل استیضاح است.

سخنگوی کیسیون شوراها ادامه داد: عدم رسیدگی به موضوع تخلفات پدیده شاندیز و آسیب هایی که از طریق این پروژه متوجه  سهامداران این پروژه شده و عدم رسیدگی و حل و فصل موضوع مالی موسسات میزان، ثامن، توس، آرمان، پردیسان که این روزها شاهد بی توجهی دولت به این موضوعات هستیم از محورهای استیضاح است. همچنین عدم  مدرنیزه شدن طرح ارزش افزوده مالیاتی برای مودیان، نارضایتی شدید مردم و تولیدکنندگان در تمام صنف ها را ایجاد کرده است.

مقصودی تصریح کرد:افزایش مالیاتهای بی رویه در سالهای اخیر و عدم تناسب آن با درآمد مردم، آمار افزایش اشتغال در کشور، مشکلات و عدم توجه دقیق بر گمرکات و مناطق آزاد تجاری، سوء استفاده و رانت هایی که از این نقاط توسط برخی افراد سودجو صورت می پذیرد از دیگر دلایل استیضاح است.

وی همچنین به موضوع کاهش سطح رفاهی و قدرت خرید مردم در پی ناکارآمدی وزیر اقتصادی دولت و همچنین عدم همکاری  در تیم اقتصادی دولت به عنوان دلایل استیضاح وزیر اشاره کردو ادامه داد: تمامی موارد فوق نمایندگان را موظف کرده تا برای رفع  مشکلات و معضلات مطرح شده اقدام به استیضاح وزیر اقتصاد کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: