کد خبر: ۸۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
ترویج ملی‌گرایی افراطی و بزرگنمایی از برخی شخصیت‌های تاریخی، نادیده گرفتن خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران، قومیت‌گرایی و ترویج چهره‌های منحرف از برنامه‌های اصلی دشمنان است.
روزنامه رسالت در شماره چهارشنبه 19 آبان به سخنان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیتر یک، پرداخت و از قول وی نوشت: ترویج ملی‌گرایی افراطی و بزرگنمایی از برخی شخصیت‌های تاریخی، نادیده گرفتن خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران، قومیت‌گرایی و ترویج چهره‌های منحرف از برنامه‌های اصلی دشمنان است.

این روزنامه با انتشار عنوان مشکل بزرگ امروز ما فساد اداری و مالی است، می نویسد: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درنشست خبری درپاسخ به این سوال که آیا مواضع دولت و قوه قضائیه در برخورد با رسانه ها یکی است؟ گفت: نظرات متفاوت است اما باید صبور باشیم اما من در کل مثبت ارزیابی می کنم. وی گفت: مشکل بزرگ امروزکشور فساد اداری ومالی است. اگردشمن خارجی هم به ما طمع می کند به میزان فساد اداری ومالی ماست هرچه فساد کمترباشد طمع دشمنان خارجی هم کمترمی شود.وزیردادگستری خاطرنشان کرد: راه درمان وبستراصلاح سیستم‌های معیوب انضباط و اجرای صحیح قانون است وگرنه مجازات‌ها درمان اصلی نخواهد بود وتنها یک مسکن موقتی است.

روزنامه رسالت با اشاره به عنوان آغازی بر پایان لیبرال دموکراسی غرب، آورد: سرانجام موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فرا رسید. امروز نتیجه این انتخابات در اکثر ایالات مشخص خواهد شد و در نهایت، مسجل خواهد شد که از میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، کدام یک بر مسند ریاست جمهوری آمریکا قرار می گیرد. با این حال، فارغ از اینکه ترامپ یا کلینتون رئیس جمهور بعدی آمریکا شوند، انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا، آغازی بر پایان لیبرال دموکراسی غرب تلقی می شود. مقام‌های نیویورک اعلام کردند، در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا حضور «فوق‌العاده» نیروهای پلیس در خیابان‌ها اجرا شده است. بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک در کنفرانس خبری خود گفت: برای ارتقای شرایط امنیتی مناسب تصمیم گرفتیم تا توانایی خودمان را برای مدیریت همزمان چندین منطقه افزایش دهیم. اجازه نمی‌دهیم که هیچ گونه تهدید امنیتی در روز انتخابات ما را بترساند و یا اینکه بخواهد روند انتخابات ما را مختل کند.در همین حال کارلوس گومز، رئیس پلیس نیویورک اعلام کرد که بزرگترین استقرار نیروهای امنیتی در این شهر با استقرار بیش از 5000 افسر پلیس در داخل و اطراف شهر انجام شده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان رژیم صهیونیستی مهمترین خطر برای نظام بین‌المللی است، نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این مطلب را صبح دیروز در نشستی با حضور رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در لبنان بیان کرد. بر پایه همین گزارش، ظریف با بیان اینکه امروز دو خطر عمده منطقه ما و جهان را تهدید می‌کند، عنوان کرد: مهم‌ترین خطر برای منطقه ما و جهان بشریت خطر رژیم صهیونیستی و این پدیده استعماری منشاء همه تهدیدات علیه صلح، امنیت و حقوق بشر است.وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل 200 کلاهک هسته‌ای مهم‌ترین خطر برای نظام بین‌المللی است. این رژیم با اعمال سیاست‌های تجاوزکارانه و با نقض تمام مقررات بین‌المللی خطر‌ناک‌ترین دشمن حقوق بشر است.وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در شرارت در جهان هیچ رقیبی ندارد،‌ تصریح کرد: بزرگ‌ترین عامل تاسف بار این است عده‌ای در جهان اسلام تلاش می‌کنند این خطر را کمرنگ کنند و خطرات کاذب را جایگزین آن کنند.

چرا دولت شکایت از رسانه‌ها را پس نمی‌گیرد؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: علی اکبر اشعری در خصوص سیاست‌های دولت در قبال رسانه‌ها هم یادآور شد: اگر به کارنامه آقای انتظامی در معاونت مطبوعاتی نگاه کنیم، شفافیت‌های مالی که در این مدت ایجاد شده است، اتفاق بسیار مبارکی است. البته طبیعی است که ممکن است برخی به کم یا زیاد بودن کمک‌های دولت به برخی رسانه‌ها، نقد داشته باشند اما همین که مبالغ پرداختی به صورت شفاف اعلام می شود، نکته مثبتی است. زمانی هم که بنده در وزارت ارشاد بودم و ایشان هم مسئولیت مدیرکلی را بر عهده داشت، همین سیاست را پیاده می‌کرد. عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: از طرف دیگر دولتمردان هم به‌رغم اینکه مرتباً از بازپس گیری شکایت‌هایشان از رسانه‌ها سخن می‌گویند و همین روز شنبه آقای رئیس جمهور از این مسئله سخن می‌گفتند که نباید قلم‌ها شکسته شود، اما به کرات شاهد شکایت آنها از رسانه‌ها هستیم؛ همین امروز شاکی یکی از رسانه‌ها در یکی از پرونده‌های دادگاه مطبوعات، دولت بود. شایسته و بایسته است که دولت دست از شکایت کردن از رسانه‌ها بردارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «رئیس اتاق تهران: اقدامات خلاف قانون تأمین اجتماعی صنعت را زمینگیر کرد»، «مرکز آمار: بیکاری به بالاترین رقم پس از انقلاب رسید»، «فتاح: ایرانی‌ها امسال 108میلیارد تومان زکات دادند» و «وزیر رفاه: ملک 400 میلیارد تومانی خیابان فرشته را 30 میلیارد تومان فروختند» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: