کد خبر: ۸۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه هشتم آبان در توضیح تیتر یک، آورد: پیامدهای پوپولیسم چاوزی ماه‌هاست معیشت مردم ونزوئلا را گرفتار بحران کرده است. خبرنگار «دنیای اقتصاد» در گزارشی میدانی افزون بر گفت‌و‌گو با موافقان و مخالفان دولت ونزوئلا، قحطی در این سرزمین زیبا را به تصویر کشیده است؛ قطحی کم مانندی که تقریبا تمام فروشگاه‌ها را خالی کرده و چشم مردم را به باز شدن مرزهای همسایگان دوخته است.

این روزنامه با انتشار عنوان اهداف نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و سوریه، نوشت: هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات سه‌جانبه یک روزه ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد دیروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد تا بررسی آخرین وضعیت میدانی سوریه به‌خصوص وضعیت شهر حلب، راهکارهای مبارزه با تروریسم و پیگیری اجرای توافق سران را در کانون مذاکرات خود با هیات روسی و سوری قرار دهد. در همین ارتباط ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده بود که محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولید‌المعلم اوضاع سوریه و مسائل این کشور را با توجه به پایبندی سه طرف به مبارزه بی‌امان با گروه‌های تروریستی، تامین شرایط برقراری آتش‌بس، پایان دادن به مشکلات سوری‌ها، حل مسائل انسانی و آغاز روند حل‌وفصل سیاسی بحران بررسی می‌کنند. 

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان سوخت‌ رسانی به ساخت ‌و ساز، آورد: امکان دریافت وام سه رقمی و بدون سپرده ساخت مسکن برای پروژه‌های «نیمه‌کاره»، مشروط به پیشرفت کار تا قبل از نازک‌کاری فراهم شد. دسترسی سازنده‌ها به تسهیلات بانکی برای «تکمیل» ساخت‌وسازهای ناتمام، فرصت متفاوت برای سرمایه‌گذاران ساختمانی محسوب می‌شود تا به جای شروع پروژه‌های جدید -که زمان‌بر و پرهزینه است- بر مصرفی شدن پروژه‌های قدیمی معلق، متمرکز شوند. در تهران سه سطح تسهیلات 110،‌ 130 و 150 میلیون تومانی به‌ازای هر واحد مسکونی، به این پروژه‌ها تعلق می‌گیرد. تعیین تکلیف نیمه‌کاره‌ها، برای دو سمت بازار، منافعی دارد. 

این روزنامه با بررسی عنوان سرمایه خارجی پشت پنج دغدغه، نوشت: در مذاکرات متعدد با شرکت‌های چندملیتی که در زمینه تجارت با ایران فعالیت می‌کنند، پنج ملاحظه قابل‌توجه در کسب‌وکار با ایران شناسایی شده است که به‌منظور بهره‌برداری از منافع بازارهای ایران باید به آنها توجه کرد. بر اساس گزارشی که معاونت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران به نقل از تحلیل نشریه «هاروارد بیزینس ریویو» منتشر کرده، انطباق با سیاست‌های جهانی، غلبه بر فقدان اطلاعات بازار، یافتن شرکای محلی مناسب، احیای ارزش ویژه برند و دسترسی به ارز، ملاحظاتی است که برای ورود خارجی‌ها به ایران وجود دارد. 

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان پیشرفت ملی بر بستر «ارتباطات جهانی»، به قلم محسن خلیلی، آورد: با اتکا به امنیت فراهم آمده در کشورمان که در منطقه پیرامونی بی‌نظیر است و نیز ثبات اقتصادی ایجاد شده که امکان اجرای برنامه‌های بلندمدت را می‏دهد، می‌توان گفت اکنون بهترین زمان برای این جهش توسعه‌ای است. از نگاه من صنعتگر و فعال اقتصادی عشق به وطن و ارتقای توان ملی در امتداد با زیستن فعالانه در دهکده‌ای جهانی است. در واقع هرچه بتوان ارتباطات و تعاملات جهانی کشورمان را گسترش داد و به نحوی هوشمندانه از توان و قدرت تکنولوژیک، دانش فنی و سرمایه کشورهای قدرتمند و نیز امکان دسترسی به بازارهای این کشورها و کشورهای منطقه بهتر بهره برد، امکان ارتقای توان و قدرت ملی افزون‌تر و روند توسعه میهن سریع‌تر می‌شود. 

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «دردآورتر از فلاکت» را به قلم پویا جبل عاملی منتشر کرد و یادداشت «عملکرد مالی در دولت یازدهم» نوشته طهماسب مظاهری را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: