کد خبر: ۸۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه روزان در شماره دوشنبه سوم آبان در تیتر یک به نامه حسن روحانی به علی لاریجانی پرداخت و نوشت: رئیس جمهوری کشورمان طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی به فاصله کمتر از یک هفته بعد از استعفای وزرای ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی وزرای پیشنهادی خود مسعود سلطانی فر، فخرالدین احمدی آشتیانی و سیدرضا صالحی امیری را جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
 روزنامه روزان در شماره دوشنبه سوم آبان در تیتر یک به نامه حسن روحانی به علی لاریجانی پرداخت و نوشت: رئیس جمهوری کشورمان طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی به فاصله کمتر از یک هفته بعد از استعفای وزرای ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی وزرای پیشنهادی خود مسعود سلطانی فر، فخرالدین احمدی آشتیانی و سیدرضا صالحی امیری را جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
روزان: گزینه های احتمالی سه وزارتخانه چالشی
این روزنامه با انتشار عنوان پنج سال پس از سرهنگ، آورد: معمر قذافی یک رئیس حکومتی بود که به رقم اینکه مخالف استعمار بود یک نوع جدید از استعمار پنهانی را به وجود آورد. قذافی از چند منظر شباهت به صدام در عراق و بن علی در تونس داشت. در همین خصوص با جعفر قنادباشی کارشناس روابط بین الملل گفتگو کردیم. او معتقد است که «معمر قذافی یک رئیس حکومتی بود که به رقم اینکه مخالف استعمار بود یک نوع جدید از استعمار پنهانی را به وجود آورد. قذافی از چند منظر شباهت به صدام در عراق و بن علی در تونس داشت.» او می گوید که «آینده لیبی بستگی به قدرت های بزرگ دارد. اینکه آیا آنها با هم به تفاهم خواهند رسید یا خیر» لیبی کشور ارزشمندی برای دنیای غرب است. سرزمینی نفتی که نزدیک بازار های مصرف است و سواحل لیبی برای سرمایه گذاری مناسب است. در نتیجه هر قدرتی که در این کشور دست بالا را پیدا کند می تواند از این منابع و ظرفیت ها استفاده کند. لیبی تونس نیست. کشور کم جمعیتی است که در مقابله های مردمی در برابر کشورهای دیگر ضعیف است.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان مهلت 3 ماهه زنگنه به قرارگاه خاتم، نوشت: فراخوان شرکت ملی نفت برای حضور شرکت های بین المللی در مناقصات نفت و گاز ایران آغاز شده و حالا تمام شرکت های نفتی جهان که علاقه مند حضور در صنعت نفت ایران هستند، باید صلاحیتشان احراز شود. این در حالی است که به گفته مسئولان وزارت نفت هنوز متن قراردادهای جدید نفتی نهایی نشده است. وزیر نفت می گوید که تا زمان پایان بررسی صلاحیت شرکت های خارجی علاقه مند به حضور در ایران، این قراردادها نیز نهایی خواهند شد. در همین حال روز گذشته و در حاشیه همایش بررسی الزامات و چالش های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه گذاری، وزیر نفت درباره فرصت یک ماهه به شرکت‎های زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا برای حضور در میدان آزادگان اظهار کرد: آنها (قرارگاه خاتم الانبیا) از ما درخواست کردند برای حضور در این میدان سه ماه به آنها فرصت دهیم و ما موافقت کردیم؛ این فرصت سه ماهه دی‎ماه پایان می یابد. زنگنه همچنین هدف از توسعه میدان‎های نفتی ایران را بالا بردن ضریب بازیافت مخازن عنوان کرد و افزود: با حفاری چاه‎های متعدد هم می توان تولید را افزایش داد؛ اما هدف ما افزایش ضریب بازیافت از مخازن است.

این روزنامه با اشاره به عنوان پرونده «سعید طوسی» در دست رسیدگی است، آورد: از آنجایی که شایعات مربوط به سعید طوسی، در روزهای اخیر بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است و خبرگزاری ایکنا نیز شنبه این هفته از تدوین نامه خانواده شاکیان او به رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به این پرونده،خبر داده است دیروز سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به این موضوع که سئوال یکی از خبرنگاران بود،پرداخت. حجت الاسلام محسنی اژه ای گفته است:فردی شکایت کرد و روال قانونی بررسی شد، هنوز مرحله رسیدگی نهایی نشده است. به لحاظ پیگیری یکی از شکات در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب در دادسرا صادر و تایید شد. ادعای دیگری شد در رابطه با تشویق به فساد که قرار منع تعقیب صادر شد که دادگاه با قرائن و شرایط رسیدگی را ادامه داد و قرار منع تعقیب را نقض کرد. پرونده را برای مشورت به یک قاضی متدین و باتجربه سپردند. البته این مسئله ثابت نیست، پرونده در حال رسیدگی است و پرونده با حساسیت بیشتر روالش ادامه می یابد.

آماده صعود به جام جهانی هستیم؛ عنوان دیگر روزنامه روزان محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: تیم ملی فوتبال جوانان ایران امشب یک دیدار حساس و سرنوشت ساز را برابر تیم ازبکستان برگزار خواهد کرد. جوانان ایران در صورت پیروزی در این دیدار بعد از 15 سال به جام جهانی زیر 20 سال صعود خواهند کرد. حساسیت های این دیدار باعث شد به هر زحمتی که بود با امیر حسین پیروانی؛ سرمربی موفق تیم ملی ایران تماسی برقرار کنیم و نظرات وی را در مورد عملکرد تیم کشورمان و بازی با ازبکستان جویا شویم. وی گفت: ازبکستان یکی از تیم های قدرتمند این دوره از رقابتهاست و به نظر من ما از روز اول در این رقابتها رو به روی تیمهای قدرتمند قرار گرفته ایم و تا به امروز حریف راحتی را پیش روی خود ندیده ایم. ما برای هر بازی برنامه خاصی داریم و سیستم بازی ما در هر دیدار متفاوت است. در این چند روز نیز به خوبی نقاط ضعف و قوت ازبکستان را آنالیز کرده ایم و با آمادگی کامل در این دیدار حضور خواهیم داشت. من هیچ شک و تردیدی به توانایی های بازیکنانم ندارم و ایمان دارم ما می توانیم با شکست ازبکستان به جام جهانی برسیم. هم کادرفنی و هم بازیکنان در اوج آمادگی بدنی و روحی قرار دارند و با انگیزه زیاد منتظر شروع این دیدار هستند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تهران شهر فرونشست ها»، «حساسیت رسانه های غربی به انتقادات روحانی»، «جعفرزاده ایمن آبادی: وزرای پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت»، «نقدی بر استقبال از سریا ل های ماهواره ای» و «راه اندازی فاز اول خط یک قطار شهری اهواز» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «مزایا و مشکلات الحاق ایران به WTO» به قلم سعید قلیچی و «رسانه ملی تاکنون فراجناحی عمل نکرده است» نوشته داریوش قنبری را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: