کد خبر: ۸۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
روزنامه کیهان در شماره پنجشنبه 29 مهر در تشریح تیتر یک، سخنان آیت الله خامنه ای را در جمع نخبگان علمی کشور برجسته کرد و نوشت: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، توقف حرکت علمی ایران را هدف اصلی دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در تحقق این هدف ناکام ماندند، برای به انحراف کشاندن آن، تلاش می کنند و اگر نشد، رویِ بدنام کردن و آلوده کردن آن سرمایه گذاری خواهند کرد، بنابراین همه باید مراقب باشیم با ناشی گری های خود به تحقق این اهداف کمک نکنیم.

این روزنامه با اشاره به عنوان فانی: برای ادامه همکاری آماده ام /رئیس جمهور: با استعفای شما موافقت می شود!، آورد: پس از آنکه جامعه چند روزی در تب و تاب تایید و تکذیب استعفای وزیر آموزش و پرورش بود،روز گذشته فانی با نگارش نامه ای خطاب به رئیس جمهور،راه همه گمانه زنی ها را بست و به همه شایعات پایان داد. بخشی از متن نامه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور به این شرح است:

 رئیس جمهور محترم؛ با سلام و تحیات: پس از اطلاع از نظر جناب عالی درخصوص ضرورت ترمیم کابینه که در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هیأت محترم دولت ابراز فرمودید؛ علی رغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرت عالی درخصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می نمایم. والامرالیکم» همان گونه که از نامه فوق برمی آید،فانی نه تنها استعفا نداده، بلکه بر عزم خود برای پاسخگویی به استیضاح کنندگان و دفاع از عملکرد سه ساله اش تاکید کرده و صراحتا بر آمادگی برای ادامه کار خود تاکید کرده است. با این حال، دقایقی پس از انتشار این نامه،رسانه های همسو با دولت اعلام کردند که رئیس جمهور با استعفای فانی موافقت نموده است.

امسال در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین تولید می کنیم، از دیگر عنوان های روزنامه کیهان است، در تشریح این خبر می خوانیم: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: امسال با برنامه ریزی که صورت گرفته پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به تولید بنزین می رسانیم. عبادالله عبداللهی در حاشیه مراسم بهره برداری از واحد تقطیر فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره برداری از واحد تقطیر، فاز نخست پالایشگاه با تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. وی افزود: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس شامل یوتیلیتی، واحدهای فرآیندی، مشعل، فصل مشترک و مخازن است که 76 درصد از کل پالایشگاه را به خود اختصاص داده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان صدها تروریست با تحویل سلاح از حومه دمشق خارج شدند، می نویسد: عناصر مسلح فعال در مناطق نزدیک به دمشق، با موافقت ارتش سوریه، سلاح های خود را زمین گذاشتند و به همراه خانواده های خود، این مناطق را ترک کردند. خروج عناصر مسلح از حومه دمشق همچنان ادامه دارد؛ براساس گزارش تسنیم، 600 فرد مسلح به همراه اعضای خانواده خود، از شهر «معضمیه الشام» در حومه دمشق خارج شدند و به «ادلب» رفتند. البته بسیاری از افراد مسلح در معضمیه الشام ماندند و قرار است که دولت به بازگشت آنها به زندگی عادی، کمک کند. دیروز همچنین خبر رسید، تروریست های حاضر در شهر «الفاجون» واقع در حومه دمشق نیز قرار است سلاح خود را با موافقت دولت، زمین بگذارند و این شهر را ترک کنند. خبرهای رسیده همچنین حاکی است، طرح مشابهی به زودی در مورد شهرک «زاکیه» در حومه شهر «خان شیخ» به اجرا در خواهد آمد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «استاد دانشگاه پنسیلوانیا: ارتباط نئولیبرالیسم با تروریسم»، «از وعده خودکفایی تا شکستن رکورد واردات 10 ساله بنزین» و « 400 کیلومتر از مناطق اطراف موصل آزاد شد» پرداخت و در ستون یادداشت روز عنوان «فصلی تازه در انتخابات» را به قلم محمد صرفی به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: