کد خبر: ۸۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
روزنامه کیهان در شماره سه شنبه 27 مهر در تیتر یک با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز جهانی استاندارد، از قول وی نوشت: تورم 9 درصد و رشد اقتصادی 4.5 درصد با جیب مردم سازگار نیست! کاری که با اقتصاد کشور کردند به این راحتی قابل جبران نیست، ماشین اقتصاد کشور را در یک گودالی انداختند که اگر بخواهد از این گودال بیرون بیاید و به حرکت بیفتد کار بسیار دشواری است و باید صبر و تحمل داشته باشیم چراکه این کار شدنی است.
این روزنامه با انتشار عنوان سرنخ نشریات زنجیره ای به کدام جریان آلوده می رسد؟ آورد: هتاکی نشریه صدا از گروه رسانه ای هم میهن ارگان حزب کارگزاران سازندگی با توجه به مشی گذشته نشریات این تشکل که بلافاصله پس از تعطیلی با نام دیگر و با مرام گذشته منتشر شده اند نشانگر این واقعیت است که بایستی با ریشه برخورد کرد، تا زمانی که این نشریات از سوی احزابی چون کارگزاران که سابقه روشنی در مفاسد اقتصادی و امنیتی دارند پشتیبانی می شوند توقیف چند روزه نشریات هتاک چاره کار نخواهد بود. در پی هتاکی اخیر نشریه صدا از گروه رسانه ای هم میهن ارگان حزب کارگزاران سازندگی این سؤال بار دیگر مطرح می شود که چرا نشریات این جریان خاص همواره در مسیر توهین به مقدسات مردم و به مخاطره انداختن امنیت ملی کشور حرکت می کنند، سؤالی که با توجه به سابقه حزب کارگزاران سازندگی و مشی لیبرالی آن که مورد اعتراف اعضای سابق و کنونی این تشکل هست پاسخ بدان آسان می نماید.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان عملیات سرنوشت ساز موصل آغاز شد/ مردم شهر علیه داعش قیام کردند، می نویسد: 130 هزار نیروی رزمی عراق ساعت دو بامداد دوشنبه پیشروی به سمت شهر موصل را آغاز کردند. این پیشروی به گونه ای است که تکفیری های داعش مجبور هستند به طور همزمان، در جبهه های شمالی، شرقی، جنوبی و غربی با نیروهای آزادکننده بجنگند. در این عملیات گسترده، پیچیده و حساس نیروهای ویژه و چترباز عراقی به برخی مناطق هلی برد شدند تا با عناصر تروریستی وارد جنگ تن به تن شوند. در این عملیات نیروهای بسیج مردمی برای نخستین بار از موشک های مخصوص هدف گیری تونل ها و سنگرهای دشمن استفاده می کنند. در محور شمالی و «بعشقیه» هم نیروهای عراقی خطوط دفاعی داعش را در هم شکستند. از درون شهر موصل نیز خبر رسیده، شمار زیادی از ساکنان این شهر دست به قیام مسلحانه علیه داعش زده اند.

این روزنامه با اشاره به عنوان کالای قاچاق کشف شده در 6 ماهه امسال 4 برابر پارسال است، نوشت: قاسم خورشیدی درباره وضعیت مبارزه با کالای قاچاق اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال 70 میلیارد تومان یعنی بیش از چهار برابر کل سال 94 کالای قاچاق کشف شده که مربوط به عرضه بوده است. در سال گذشته 16 میلیارد و 800 میلیون تومان از کشفیات قاچاق به سطح عرضه مربوط می شده است. وی با اشاره به اینکه از روز شنبه هفته جاری 220 مورد بازرسی از اصناف در تهران انجام دادند افزود: هشت اکیپ بازرسی با حضور بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد عمل شدند که موارد کشف شده صورت جلسه و تحویل تعزیرات شد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: براساس قانون در صورت کشف کالای قاچاق از یک واحد صنفی، فروشنده به مدت 10 روز فرصت دارد تا با ارائه سند معتبر مثل فاکتور منشاء کالای موردنظر را مشخص کند.

ابوبکر بغدادی از موصل فرار کرد؛ عنوان دیگر روزنامه کیهان محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: درحالی که پیشروی نیروهای مسلح عراق به سمت موصل ادامه دارد، خبرها حاکی است «ابوبکر بغدادی» از این شهر فرار کرده و به شهر «رقه» در سوریه رفته است. به گفته برخی منابع، حکومت البغدادی در موصل عملاً به پایان رسیده است. پیش از بغدادی نیز حدود 30 سرکرده داعش به همراه خانواده های خود، از موصل گریخته و وارد شهرک «مرکده» در حومه جنوبی «حسکه» شده اند. بر اساس همین خبرها درحال حاضر تنها 2000 تروریست داعش در شهر موصل حضور دارند. احتمالاً علت پیشروی های سریع نیروهای مسلح عراق و پیشمرگان کرد در استان نینوا، همین قلت نفرات داعش است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «وزیر دادگستری: برخورد با مدیران نجومی فعلا منصفانه نیست!» و «سخنگوی ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت: عملیات برد بلند جنگنده ها و دقت در نقطه زنی بمب ها محورهای اصلی رزمایش» را منتشر کرد و در ستون یادداشت روز عنوان «کدام نامزد؟ کدام دولت؟» و در ستون خبر ویژه عنوان «شرق: سوخت برجام تمام شد اما اقتصاد تکان نخورد» را به چاپ رساند.
برچسب ها: تورم ، استاندارد ، اقتصاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: