کد خبر: ۸۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
ارائه اطلاعات دقیق به نفع آینده جامعه و کشور و بیان واقعیت ها به مردم زمینه ساز حمایت آنها از برنامه های ملی است.
 روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه هفتم مهر سخنان رییس جمهوری را در دیدار دست اندرکاران اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: ارائه اطلاعات دقیق به نفع آینده جامعه و کشور و بیان واقعیت ها به مردم زمینه ساز حمایت آنها از برنامه های ملی است.

این روزنامه با اشاره به عنوان طیب نیا: راه مقابله با فساد، جلوگیری از پولشویی است، در تشریح تیتر یک، آورد: وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای تنویر دیدگاه نمایندگان نسبت به تعامل گروه اقدام مالی مشترک (اف.ای.تی.اف- FATF) به نمایندگان مردم گزارش داد . 

طیب نیا گفت: استفاده از شیوه های مقابله با پولشویی و تسلط و اشرافیت بر جریان های پولی و مالی بهترین راه برخورد با مفاسد مالی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز و برای ممانعت از فرار مالیاتی است. امروزه شفافیت اطلاعاتی استفاده از شیوه های اصولی مبارزه با پولشویی بهترین راه برای مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی محسوب می شود به گونه ای که شفافیت را چشم اسفندیار فساد مالی و پاشنه آشیل مفاسد اقتصادی می دانند .

وزیر کشور: زائران اربعین حسینی برای سفر به عراق روادید تهیه کنند، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: زائران اربعین حسینی برای رفتن به کشور عراق و شرکت در این آیین، باید روادید تهیه کنند.‏ وزیر کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چزابه تاکید کرد: زائران اربعین حسینی بدون روادید به مرز مراجعه نکنند. ‏عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به این که برای رفاه حال زائران، سامانه ثبت نام اینترنتی برای شرکت در آیین اربعین حسینی امسال زودتر راه اندازی شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود در آیین اربعین حسینی امسال افزایش 40 درصدی زائران را در پایانه مرزی چزابه شاهد باشیم که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی است. ‏

این روزنامه با انتخاب عنوان اولتیماتوم شیعیان نیجریه به دولت برای آزادی «شیخ زکزاکی»، می نویسد: شیعیان نیجریه اعلام کردند دولت نیجریه به مدت یک هفته فرصت دارد نسبت به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان در نیجریه اقدامات لازم را انجام دهد. شمار زیادی از هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی رهبر شیعیان نیجریه در پایتخت تجمع و تظاهرات کردند.آنها تاکید کردند: در صورت عدم رسیدگی دولت به مطالبات به حق شیعیان در موعد مقرر، تظاهرات ضددولتی و ناآرامی ها را گسترش خواهند داد. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان سیاست های حمایتی دولت برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان، نوشت: دولت خود را متعهد به تامین حقوق بازنشستگان می داند و با تمامی محدودیت هایی که دارد نخواهد گذاشت در هیچکدام از صندوق های بازنشستگی، بازنشسته منتظر دریافت حقوق بماند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در آئین نکوداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: ما متعهد هستیم با وجود همه محدودیت ها، اجازه ندهیم در هیچکدام از صندوق ها چه صندوق بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی و چه صندوق های بانک ها و فولاد بازنشسته منتظر بماند و دولت خود را متعهد به تامین این حداقل ها برای بازنشستگان می داند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «وزیر خارجه فرانسه: حمایت غرب از تروریسم در سوریه اشتباه است» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: