کد خبر: ۸۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
رونمایی از سامانه موشکی ذوالفقار به عنوان جدیدترین موشک بالستیک نقطه زن «با خطای کمتر از 10 متر» و با برد 750 کیلومتر و موشک دوربرد «عماد» با برد هزار و 650 کیلومتر در بندرعباس و به نمایش درآمدن سامانه موشکی اس-300 که اخیراً از روسیه تحویل شده است، در رژه تهران از جمله بخش های قابل توجه این قدرت نمایی بود.
 روزنامه ایران در شماره پنجشنبه یکم مهر در تشریح تیتر نخست با اشاره به مراسم آغاز هفته دفاع مقدس در تهران، بندرعباس و برخی شهرها، نوشت: رونمایی از سامانه موشکی ذوالفقار به عنوان جدیدترین موشک بالستیک نقطه زن «با خطای کمتر از 10 متر» و با برد 750 کیلومتر و موشک دوربرد «عماد» با برد هزار و 650 کیلومتر در بندرعباس و به نمایش درآمدن سامانه موشکی اس-300 که اخیراً از روسیه تحویل شده است، در رژه تهران از جمله بخش های قابل توجه این قدرت نمایی بود.

روزنامه ایران در ادامه عنوان «مذاکره روحانی با رهبران اروپا در قلب امریکا» آورد: رئیس جمهوری که پس از سفر به کوبا و برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده بود، روز سه شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه جان اف کندی این شهر شد و مورد استقبال سفیر و کارکنان دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت. حجت الاسلام حسن روحانی، پیش از فرارسیدن زمان سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با سران کشورهای اروپایی همچون انگلستان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، سوئد، بلغارستان، اسلونی و ترکیه دیدار و گفت و گو کرد. دیدار و گفت و شنود با رهبران مسلمان جامعه امریکا از دیگر برنامه های فشرده روحانی در آخرین مرحله سفر به قاره امریکا بود. گذشته از گفت و گوها بر سر توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی دو جانبه، محور مشترک رایزنی های روحانی در دیدار با اروپایی ها وجود برخی مشکلات موجود بر سر مبادلات بانکی بود. رئیس جمهوری با اشاره به انجام تعهدات از سوی ایران، به طرف های اروپایی یادآور شد تا زمانی که برخی مشکلات فنی در زمینه بانک و بیمه حل نشود، تعهدات طرف مقابل به نحوه کامل به انجام نرسیده است.

روزنامه ایران با انتشار عنوان «امروز، آغازتوزیع کارت های اعتباری» نوشت: شبکه بانکی کشور خود را برای آغاز توزیع کارت های اعتباری عام 10 تا 50 میلیون تومانی آماده می کند. درحالی که بانک مرکزی طی ماه گذشته بخشنامه صدور کارت های اعتباری جدید را در سه سطح برنزی 10 میلیون تومانی، نقره ای 30 میلیون تومانی و طلایی 50 میلیون تومانی به تمام بانک ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ کرده است، اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با عرضه نخستین کارت های اعتباری عام از این فرصت جدید در نظام بانکی ایران رونمایی شود. قرار است دراین طرح خود بانک ها ضوابط و مقررات نحوه صدور و اختصاص کارت را تعیین کنند تا پس از آن میان بانک ها رقابت ایجاد شود. درکنار مسئولان بانک مرکزی که تدوین کننده این طرح بوده است بسیاری از کارشناسان اقتصادی و بانکی نیز اعتقاد دارند که توزیع کارت های اعتباری عام آثار مطلوب و مثبت بسیاری به همراه خواهد داشت. درواقع با ورود این نوع کارت ها به بازار شکل و شمایل وام های خرد در نظام بانکی ایران تغییر خواهد کرد و تمام وام های بانکی تا سقف 50 میلیون تومان به کارت های اعتباری مهاجرت خواهد کرد. با کارت های جدید مشتری پس از امضای قرارداد و توافق با بانک مورد نظر تنها یک بار اقدام به ارائه مدارک و ضمانت ها می کند و همواره از مزایای کارت دریافتی خود استفاده می کند. طبق مقررات تدوین شده به هرمیزانی که مشتری اقساط خود را واریز کند به همان میزان به اعتبار کارت او شارژ می شود.

«شجریان ؛ افتخارِ آفاق» دیگر عنوان این روزنامه است که درباره آن می خوانیم: زاده دروازه خورشید است وگویای «سرای امید». ازهمان روزهای کودکی صوت قرآن بر تارهای حنجره اش نقش می بندد و آرام آرام او را مسحور وادی هنرآوازی می کند. علقه های مذهبی پدر را با جان و دل می پذیرد؛ به سیاوش بیدگانی تخلص می یابد و در دوران ناخوشایند حاکم برفضای موسیقی رادیو؛ با همان نام به شهرت می رسد چونان که «سیاوش چنان شد که اندر جهان / همانندِ او کس نبود از مَهان...» پس ازآن است که با رخصت پدر با نام محمدرضا شجریان فعالیت خود را ادامه می دهد. وقتی فکر می کنم به صمیمانه ترین لحظاتی که بیرون از کار خود تجربه کرده ام، بی درنگ به موسیقی می رسم؛ از صدای ساز فرهنگ شریف تا ویولن افسونگر پرویز یاحقی، ساز لطفی و علیزاده - و همه ارباب هنر موسیقی- و در موسیقی آوازی، همه صداهای هستی بخش و بانگ بی بدیل محمدرضا شجریان. من مدیون موسیقی هستم، به این مناسبت، با فرخنده باد سالروز تولد محمدرضا شجریان، به او که تاج آواز ایران است ادای دین می کنم، احترام خود را ابراز می دارم و برایش عافیت آرزو دارم. آقای آواز، زادروزتان مبارک.

«رویترز اعلام کرد: صدور مجوز امریکا برای فروش 17 فروند «ایرباس» به ایران»، «دادستان تهران: امیدواریم پشتیبانان بابک زنجانی مشخص شوند»، «مانور «البغدادی» در خیابان های «موصل»» و «یک روز در بیمارستان سوختگی تهران / چرا فقرا می سوزند؟» دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: