کد خبر: ۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
'ولی الله محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دیدار با 'اکو پوترو سانجویو' وزیر امور روستاها، سازندگی مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی اندونزی در زمینه همکاری های دو جانبه در بخش توسعه روستاها رایزنی کرد.
'ولی الله محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دیدار با 'اکو پوترو سانجویو' وزیر امور روستاها، سازندگی مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی اندونزی در زمینه همکاری های دو جانبه در بخش توسعه روستاها رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا، با رایزنی بلندپایه ترین دیپلمات ایران در جاکارتا و وزیر اندونزیایی که روز جمعه انجام شد، همکاری در بخش توسعه روستاها در دستور کار ایران و اندونزی قرار گرفت.
سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه میان دو کشور در حوزه های مختلف، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... خواستار توسعه مناسبات میان دو کشور در امور روستاها و سازندگی در منطقه کمتر توسعه یافته شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه عزم راسخ میان دولتمردان به ویژه رؤسای جمهوری دو کشور جهت توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه وجود دارد که نوید آینده هرچه بهتر در عرصه مناسبات مشترک را می دهد. 

محمدی با اشاره به ظرفیت های موجود در دو کشور، گفت: روابط اقتصادی میان ایران و اندونزی متناسب با ظرفیت ها و همگام با روابط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور پیش نرفته است، به همین دلیل خواهان افزایش تعاملات میان مقامات عالیرتبه دو کشور با هدف شناسایی فرصت ها و بهره برداری از ظرفیت ها هستیم.

وی با تشریح دستاوردها و تجربیات ایران در زمینه توسعه روستایی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورمان با کشور دوست و برادر اندونزی خبر داد.

سفیر کشورمان با اشاره به در پیش بودن اجلاس آتی کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور پیشنهاد داد موضوع همکاری ایران و اندونزی در امور توسعه روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته نیز به عنوان بخشی از همکاری های دو کشور در نشست آتی این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد که این پیشنهاد با استقبال طرف اندونزیای مواجه شد.

'اکو پوترو سانجویو' وزیر امور روستاها، سازندگی مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی اندونزی نیز با اشاره به مشکلات ناشی از توسعه نیافتگی روستاها و مناطق دورافتاده کشورش، گفت: به همین دلیل دولت 'جوکو ویدودو' یکی از سیاست های اصلی خود را توسعه این مناطق قرار داده است.

وی گفت در این خصوص ما خواهان همکاری و استفاده از تجربیات ایران هستیم.
این مقام عالیرتبه اندونزی ادامه داد: من از پیشرفت های ایران در حوزه صنایع مختلف برق، انرژی های تجدیدپذیر، علوم مختلف و همچنین فناوری های نوین آگاه هستم و علاقمندم دو کشور در این زمینه ها به ویژه حوزه انرژی های تجدیدپذیر همکاری جدی داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: