کد خبر: ۸۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
هیچ کدام از جریان های معتدل و اصلاحات نامزدی متناسب تر از روحانی نخواهند داشت. در مجموع رفتار و برنامه دولت روحانی به گونه ای است که می تواند مورد حمایت روحانی قرار بگیرد؛ بنابراین پیش شرطی برای حمایت از روحانی وجود نخواهد داشت.
 روزنامه آرمان در شماره یکشنبه 21 شهریور در تشریح تیتر یک، به نقل از فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: هیچ کدام از جریان های معتدل و اصلاحات نامزدی متناسب تر از روحانی نخواهند داشت. در مجموع رفتار و برنامه دولت روحانی به گونه ای است که می تواند مورد حمایت روحانی قرار بگیرد؛ بنابراین پیش شرطی برای حمایت از روحانی وجود نخواهد داشت.

این روزنامه با اشاره به عنوان جزئیات دیدار اصلاح طلبان با ناطق نوری، آورد: «دریافتن گزینه ای غیر از روحانی فعال باشید!» این جمله روز گذشته به نقل ازعلی اکبر ناطق نوری منتشر شد. از این جمله می توان برداشت های زیادی داشت که نخستین برداشت باب میل دلواپسان است و آنها این جمله را چنین تعبیر می کنند که ناطق نوری قصدی برای حمایت از روحانی ندارد. برای اثبات حمایت ناطق نوری از روحانی لازم است به خاطره ای که شیخ نور درباره حمایت خودش و آیت ا... هاشمی از روحانی برای انتخابات 92 نقل کرد، رجوع شود که چنین بود:«چند نفر هستیم که ناهار را بعد از جلسه مجمع با هم می خوریم که عده ای هم شوخی می کنند و ما را «انجمن اسلامی مجمع» خطاب می کنند.

 در این گروه قبل از انتخابات ٩٢ بحث بر سر این بود که رئیس جمهور چه کسی باشد؟ همه این افراد به من اصرار می کردند که کاندیدا شوم. یادم هست که یک روزی آقای روحانی همین بحث را مطرح کرد که آقای هاشمی گفت:«خب شما هر دو بیایید.» آقای روحانی گفت: این طوری که نمی شود و من همیشه نفر دوم فلانی بوده ام و ایشان اگر بیاید، من حتما نمی آیم.» من گفتم: «بنده چون قطعا تصمیم دارم نیایم، بنابراین شما بیا و اگر آمدی من حمایت می کنم.» و تا اندازه ای هم که از دستم بر می آمد، وظیفه ام را انجام دادم.

نمی توان برای همه مامور گذاشت، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: دیروز دادستان تهران عفاف را کم هزینه ترین راه برای مبارزه با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: دستگاه ها باید به گونه ای عمل کنند که عفاف مورد توجه همه قرار گیرد. نمی توانیم برای همه افراد و خانواده ها مامور بگذاریم ولی می توان با دعوت آنها به عفاف بسیاری از آسیب ها را مهار کرد. دکترجعفری دولت آبادی ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان عفاف ورزیدن را به عنوان راهکاری مهم و پیام قرآن مورد توجه قرار دهند تا بتوان با عفاف ورزیدن با کمترین هزینه ها آسیب های اجتماعی را رفع کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان 80 هزار میلیارد ضررسالانه آلودگی در ایران، می نویسد: هر چند بررسی ها نشان می دهد آلودگی هوای تهران و دیگر کلانشهر های ایران به دنبال اتخاذ تمهیداتی از جمله حذف بنزین بی کیفیت و توزیع بنزین استاندارد نسبت به چند سال گذشته بهبود یافته است، اما آلودگی همچنان از مهم ترین معضلات پایتخت ایران و برخی دیگر از شهر های کشور است. این در حالی است که در سال های اخیر با تغییر الگوی آلودگی نیز مواجه بوده ایم، به گونه ای که آلودگی از طریق سوخت تبدیل به آلودگی از طریق هجوم ریزگرد ها شده است. برآورد های تازه نشان می دهد خسارت اقتصادی آلودگی هوا در کشور هر سال 23 میلیارد دلار معادل 80 هزار میلیارد تومان است.

روزنامه آرمان با درج عنوان حکم صادر می کنیم؛ پس هستیم!، نوشت: قابل کتمان نیست مردان دولت قبل و حامیان آنها برای بازگشت به پاستور تلاش زیادی دارند، اما به خوبی هم به این مهم واقف هستند که محبوبیت زیادی در جامعه ندارند، پس باید از مسیری برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند که بتوانند در وهله نخست اعتمادها را به سوی خود جلب کنند که یک نمونه آن نشان دادن پویایی این جریان است و آن را با اخباری مانند صدور حکم از سوی احمدی نژاد برای افراد نشان می دهند، مانند حکمی که برای سید عادل حیدری به عنوان ریاست گروه حقوقی دفتر رئیس جمهوری دوره نهم و دهم از سوی احمدی نژاد در روز گذشته صادر شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نعل وارونه کمیته انتخابات به تصمیم جمعی اصلاح طلبان»، «شیخ قدرت علیخانی: حامیان اصلی روحانی کنار مانده اند»، «توافق آتش بس در سوریه» و «احمد توکلی: روحانی با متخلفان برخورد کند، پیروز انتخابات است» پرداخت.
روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «15 سالگی حملات 11 سپتامبر 2001 » را به قلم مهدی مطهرنیا و در ستون سرمقاله عنوان «نقش ایران در ائتلاف روسیه و آمریکا در سوریه» نوشته فریدون مجلسی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: