کد خبر: ۸۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
جهان اسلام، اعم از دولتها و ملتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتاک و بی ایمان و وابسته و مادی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضیوف الرحمان، فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند.
روزنامه رسالت در شماره سه شنبه 16 شهریور در تیتر یک با اشاره به پیام ولی امر مسلمین به کنگره حج، از قول ایشان نوشت: جهان اسلام، اعم از دولتها و ملتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتاک و بی ایمان و وابسته و مادی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضیوف الرحمان، فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند.

این روزنامه با انتشار عنوان نمره صفر برای گروه بیست، آورد: برگزاری نشست گروه بیست در چین ، بار دیگر بحرانهای امنیتی و اقتصادی موجود در نظام بین الملل را زنده کرد. بحرانهایی که کشورهای غربی مولد آن بوده و البته خود نیز در آن گرفتار شده اند. آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس،اتحادیه اروپا و آمریکا 20 کشوری هستند که گروه بیست را تشکیل می دهند. سوال اصلی اینجاست که چرا این هم اندیشی ها و نشست ها نمی تواند به نتیجه ای محسوس در اقتصاد و امنیت جهانی ختم شود. پاسخ این سوال کاملا مشخص است: نخستین دلیل در این خصوص ، سوء مدیریت غرب بر اقتصاد و امنیت جهانی می باشد. غرب که خود مولد بحران امنیت و اقتصاد فعلی در جهان محسوب می شود، اساسا در موقعیتی قرار ندارد که بتواند بر این بحرانها فائق آید. مشکل اصلی گروه بیست در آن است که مولدین بحران در نظام بین الملل در کسوت کشورهای دارای ارائه راهکار در این خصوص مورد ارزیابی قرار می گیرند! این خود تناقضی است که در دل نشستهایی مانند گروه بیست قابل مشاهده است. درنهایت اینکه نمره صفر برازنده ترین نمره برای گروه بیست محسوب می شود.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان دولت اهتمام به اصلاح آسیب های اجتماعی دارد، می نویسد: حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، سازمان بهزیستی را به عنوان یکی از مهم­ترین سازمانهای کشور به لحاظ خدمت به اقشار آسیب­ پذیر و افراد و گروه­ های نیازمند دانست و گفت: تحقق شایسته مأموریت های مهم این سازمان مستلزم همکاری همه دستگاه­های اجرایی و مشارکت گسترده مردم است.روحانی اظهارداشت: این سازمان باید با معرفی خدمات خود به مردم و فراهم ساختن زمینه مشارکت فعال آنان و حرکت به سمت محوریت مردم، در حل مشکلات بیش از پیش بکوشد. رئیس جمهوری موضوع آسیب های اجتماعی را یکی از محورهای عمده مسئولیت سازمان بهزیستی دانست و با یادآوری اینکه ریشه بسیاری از آسیب ها می­ تواند به کیفیت خانه و خانواده و تربیت در دوران کودکی مرتبط باشد، خاطرنشان کرد: استحکام خانواده و توانمندی آن برای تربیت مناسب تر فرزندان و نیز فضای خانه از عوامل مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است. دولت اهتمام به اصلاح آسیب های اجتماعی دارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان دربرخورد با مفاسد به هیچ وجه کوتاه نمی آییم، نوشت: آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی به موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران اشاره کرد وگفت: قوه قضائیه درطول این سال ها نشان داده که دربرخورد با مفاسد به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد واین موضوع ربطی به جناح ها وجریان های سیاسی نیزنداشته است وما با افراد متخلف ازهرجناحی بدون ملاحظه برخورد کرده ایم.آیت الله آملی لاریجانی با تاکید براینکه فساد مقوله ای است که جناح نمی شناسد، خاطرنشان کرد بارها گفته ایم که هیچ کس ازهیچ جناحی توقع تخفیف درمقوله فساد ازقوه قضائیه را نداشته باشد. وظیفه شرعی وقانونی ما است که فساد چه در شهرداری یا دولت باشد ویا حتی درخود قوه قضائیه با آن برخورد کنیم؛ چنان که برخی می دانند برخوردهایی که با فساد درداخل قوه قضائیه هم انجام می شود اگراشد ازبرخورد در جاهای دیگرنباشد، کمتر نیست.

محدودیت در ارائه خدمات بانکی به استناد تحریم ها، ممنوع است، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارائه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم ها ممنوع است. همان گونه که مستحضرید بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به رفع همه تحریم های هسته ای انجامید، همه آنها که به سبب تحریم هسته ای در لیست تحریم قرار گرفته بودند و بخش عمده ای از اشخاص و نهادهایی که در فهرست تحریم های شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا قرار داشتند، از فهرست تحریم ها خارج شدند.خروج اشخاص و نهادهای مزبور از فهرست تحریم ها بدین معناست که شرکت ها، بانک ها و موسسات مالی خارجی می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی که ناشی از تحریم ها باشد با آن اشخاص روابط مالی و تجاری داشته باشند و ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل چنین معاملاتی، اقدام به وضع اقدامات محدودکننده یا تنبیهی علیه بانک ها و موسسات مالی خارجی نخواهند کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «94 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود»، «سخنگوی وزارت خارجه: نگرانی درباره اجرای تعهد «اف ای تی اف» نداریم» و «امیر عبداللهیان: رهبران جبهه النصره در تل آویو درمان می شوند» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: